Articles Comments

Novi Svjetski Poredak » MEDIJI » INVAZIJA NA BIHAĆ: 5000 migranata na hrvatskoj granici napravili kaos i žele se domoći EU! Mediji šute

imigranti-odmorU Bihaću više ništa nije kao prije, situacija je katastrofalna, ne osjećamo se sigurno, kaže Halid Dedić

Sve što radim, radim legalno. Ja sam taksist i ne mogu odbiti mušterije, kazao nam je taksist Edo kojeg smo susreli u centru Bihaća gdje je čekao mušterije i pitali ga prevozi li i migrante preko granice. – Jučer sam vozio dvojicu Palestinaca, ali do granice.

Uredno su platili, i to onoliko koliko je pokazao taksimetar. Jesu li prošli granicu ili ne, ne znam. To vam je prava lutrija – govori Edo ističući kako ne radi razliku između mušterija koje su došle primjerice iz Pakistana i onih domaćih.

– Uredno i legalno radim te plaćam porez i nemam se čega bojati. Ima onih lešinara koji koriste jad i bijedu ljudi i na njima zarađuju, ali kad-tad stiže Božja kazna – naglasio je Edo kojem su polako u taksi ulazile mušterije te je krećući se dobacio da, tražimo li migrante, odemo u Đački dom u Borićima ili na autobusni kolodvor.

Uz Veliku Kladušu i Bihać je postao najvažnije mjesto za stacioniranje migrantima koji novom rutom žele stići do zemalja Europske unije. Iako su stanovnici Bihaća očekivali njihov dolazak te samo prolazak kroz grad, brojni su migranti u Bihaću već gotovo godinu dana.

Razlog tome je čvrsta hrvatska granica. Mnogi od njih već su i desetak puta bezuspješno pokušavali prijeći granicu, pa su krijumčari povisili cijenu te sad samo za prelazak bosanskohercegovačko-hrvatske granice uzimaju oko 1000 do 1500 eura. Zbog svih tih okolnosti stanje u Bihaću se komplicira i svaki je dan sve gore zbog sve većeg broja migranata koji pristižu u taj grad.

Prema podacima gradskih i kantonalnih institucija, u Bihaću je trenutačno više od 5000 migranata. Uzevši u obzir da Bihać, po popisu stanovništva iz 2013. godine, ima 56.260 stanovnika – računajući da su popisivani i oni koji žive i rade u dijaspori, te da je od 2013. do danas trend migracija i odlazaka građana Bihaća porastao i utrostručio se, dolazimo do zaključka da je taj broj danas manji za 10-15 tisuća ljudi nego što je to pokazao spomenuti popis. Tako tih 5000 migranata danas čini više od 10% stanovništva Bihaća.

Zbog straha od tako velikog broja migranata te mogućeg nasilja, kriminala pa i terorizma, unsko-sanska policija često provodi razne akcije. Na dan našeg dolaska u Bihać, po naredbi Kantonalnog suda u Bihaću, policijski službenici MUP USK-a pokrenuli su policijsku akciju “Racija” u kojoj je izvršen pretres osoba i objekata koje koriste migranti.

Akcija je izvršena u Đačkom domu u Borićima i šatorskom naselju pored te zgrade. Policija je dugim cijevima blokirala cijelo područje te pretresla svaki kutak objekta i šatorskog naselja. U akciji je sudjelovala Uprava policije MUP-a USK-a koja je angažirala 40 pripadnika jedinice policije za podršku, Policijske stanice Bihać, Odjeljenja kriminalističke policije PS-a Bihać te Sektora kriminalističke policije.

Tijekom pretresa pronađeno je više komada hladnog oružja, boksera, opojna droga marihuana i drugi predmeti. Uhićene su i dvije osobe, Afganistanac i Pakistanac, zbog krivičnog djela na području grada Bihaća. Zbog velike policijske akcije grad je nekoliko sati bio gotovo prazan jer je policija gotovo sve migrante privela na provjeru i novu registraciju. Iako je postupila profesionalno i po zakonu, bilo je i nemilih scena sve nervoznijih migranata koji su se naguravali s policijom a neki su i odbijali privođenje i ulazak u maricu.

– Probudila me vika i duga cijev prislonjena na glavu te riječi “Stand up” – uplašeno je govorio 24-godišnji Zarif iz Pakistana, s kojim smo razgovarali preko policijske trake postavljene za zabranu kretanja.

– Nisam ništa učinio. Imam sve dokumente i čekam da me registriraju i puste – rekao nam je Zarif koji je već na putu šest mjeseci.

– Iz Pakistana sam otišao jer ondje nema posla i teško se živi. Odlučio sam sa svojih pet prijatelja krenuti u bolji život. Nažalost, izgleda da od boljeg života neće biti ništa jer me hrvatska policija već pet puta vratila s granice – ogorčeno govori Zarif kojeg smo pitali i kako je s njim postupila hrvatska policija s obzirom na to da u posljednje vrijeme od raznih humanitarnih udruga i nekih stranih medija slušamo o nasilnom postupanju hrvatske policije prema migrantima.

Izbjeglica skoro pa ništa, većina ilegalnih imigranata

– Sve je bilo korektno. Kada smo trojica prijatelja i ja izišli iz šume, naišli smo na trojicu hrvatskih policajaca koji su bili u ophodnji. Odmah su nas uhitili i odveli u stanicu te nas nakon informativnog razgovara i zapisnika kombijem vratili do bosanskohercegovačke granice odakle smo se opet vratili u Bihać. Dogodilo se nekoliko nesreća jer migranti ne stanu na poziv policije nego trče dalje, padnu i ozlijede se. Ima i onih koji se ponašaju agresivno i pružaju otpor pa je policija prisiljena primijeniti silu da ih svlada te u tom naguravanju dolazi do ozljeda. Ja sam bio pet puta uhićen i vraćen a da mi ne fali ni vlas s glave – kazao nam je Zarif koji je morao prekinuti razgovor i ući u maricu na registraciju.

Glasnogovornica Ministarstva unutrašnjih poslova USK-a Snježana Galić potvrdila nam je da su policijske akcije već provođene na istoj lokaciji, kao i u devastiranoj zgradi Doma penzionera u središtu Bihaća te na smještajnim lokacijama migranata u Velikoj Kladuši.

– Dosad smo registrirali 23 krivična djela i osam prijava za narušavanje javnog reda i mira. Evidentirali smo oko 60 događaja koji se ne vode kao krivično djelo iako imaju u nekim dijelovima obilježja krivičnog djela, recimo ulazak u stanove i prostorije gdje samo prenoće i onda ih napuste – kazala je Galić napominjući da nekada nešto i otuđe.

– Policija je do 20. srpnja evidentirala više od 5000 migranata. Većina njih ima potvrde o namjeri traženja azila u BiH. Međutim, mnogi od njih nemaju takve namjere. Mi u Unsko-sanskom kantonu surađujemo s hrvatskom policijom i svim agencijama za provedbu zakona – istaknula je Galić napominjući da nema saznanja o brutalnosti hrvatske policije.

– Nemamo nikakvih saznanja o brutalnosti hrvatske policije. Policija i u Hrvatskoj i u BiH samo radi svoj posao. Zakon se mora poštovati. Ako netko prekorači svoje ovlasti, državne institucije reagiraju i obave svoj posao – govori Galić objašnjavajući zašto je u Bihaću i Velikoj Kladuši najveća koncentracija migranata.

– Svi oni žele otići u zemlje Europske unije, a Bihać i Velika Kladuša najbliži su glavni prijelazi na kojima će najlakše ući u Hrvatsku a time i EU-u – naglasila je Galić priznajući da je javnost u Bihaću podijeljena, za i protiv migranata, ali da ona, nažalost, ne može govoriti u ime javnosti.

Zbog kaotične situacije u Bihaću, Forum građana “Bihaćka građanska inicijativa” ističe da je situacija u gradu postala alarmantna i organizirali su prosvjed. Halid Dedić, predsjednik Foruma, kazao je da je zabrinjavajuće što sada 10 posto stanovništva Bihaća, odnosno već više od 5000 ljudi, čine migranti.

– To je zabrinjavajući postotak, jer zamislite da je u Sarajevu takav postotak, tada bi to bilo 50.000 ljudi – kazao je Dedić naglašavajući kako se prosvjedom, na kojem se okupilo samo stotinjak ljudi, traži hitno rješavanje problema migranata.

– Protiv migranata nemamo ništa, ali vlastima poručujemo da je krajnje vrijeme da tim ljudima osiguraju humani smještaj. Ti ljudi su, nažalost, zbog loših uvjeta koje im Bihać može ponuditi nehumano smješteni. U biti je više tisuća migranata gotovo danonoćno na ulicama Bihaća. U nekim dijelovima grada ih je toliko da imate dojam da više niste u Bihaću nego negdje drugdje. Tako je već uništeno Partizansko groblje koje je dio identiteta našega grada. Ondje su sada podignuti migrantski šatori i otvoreni javni WC-i. Sve se to događa jer migrantima nije osiguran odgovarajući n smještaj s vodom, strujom i kanalizacijom – kaže Dedić tvrdeći da je BiH dobila novac za rješavanje migrantske krize.

Cijeli članak pročitajte OVDJE.