Articles Comments

Novi Svjetski Poredak » MEDIJI » Fra Ivan Pavi─ç: Tetova┼że su sotonin izri─Źaj, a tetoviranje je grijeh

Fra Ivan Pavi─ç: Tetova┼że su sotonin izri─Źaj, a tetoviranje je grijeh

tetovaze-katolicka-crkvaBog zabranjuje tetova┼żu! Fra Ivan Pavi─ç osvrnuo se u op┼íirnom tekstu na brojne “duhovne opasnosti” tetoviranja. Pavi─ç u tekstu navodi kako je tetoviranje “jedna vrsta inicijacije” te kako “Bog zabranjuje da se to radi”

“Svaki dan susre─çemo osobe s tetova┼żom. Ona je rasprostranjena ┼íirom svijeta. U dalekoj pro┼ílosti spominje se tetova┼ża ve─ç kod barbarskih afri─Źkih i indijanskih plemena. Pored pripadnika plemena, i stari Grci i Rimljani ukra┼íavali su svoje tijelo tetova┼żama. U nas su tetova┼że donijeli pomorci.

Kod njih se ─Źesto mo┼że vidjeti tetovirano sidro na ruci. Katkada je tetoviranje bilo simbol otpora. Primjerice, majke su u Bosni (najvi┼íe u Rami, Jajcu, Visokom, Kotor Varo┼íi, Zoviku) svojoj djeci urezivale kri┼ż na ruku da se zna da su kr┼í─çani kako ih osmanlije ne bi odveli u Tursku kao roblje pa ih islamizirali2. Iz sli─Źnih motiva tetova┼że su nosili Koptski kr┼í─çani u Egiptu i Armeniji.

Tetova┼że na njihovom tijelu su izraz zajedni─Źkog identiteta i vjere. Za vrijeme drugog svjetskog rata, nacisti su u koncentracionim logorima obilje┼żavali ljude tetoviranjem brojeva na podlaktice. U Americi su to ─Źinili pokreti hipija i pankera. U nas su se mnogi tetovirali za vrijeme slu┼żenja vojnog roka. Neki su na rukama ispisivali imena biv┼íih ljubavi zbog ─Źega su se poslije kajali. Do prije petnaestak godina smatralo se da su tetova┼że bile karakteristi─Źne samo za ljude koji imaju problema sa zakonom, kao ┼íto su lopovi, kriminalci, pripadnici mafije, i sl.

Na┼żalost, danas su tetova┼że dostupne svima koji ┼żele da ukrase svoje tijelo ovim ukrasom. Uz konvencionalne na─Źine izra┼żavanja posebnosti osobe, poput frizure, odje─çe, obu─çe, nakita i ┼íminke sve se vi┼íe ljudi opredjeljuje za ne┼íto trajnije metode, poput tetoviranja. Tako tetoviranje postaje sve popularniji na─Źin ukra┼íavanja tijela, osobito kod mla─Ĺe populacije. ─îesto je ono trend me─Ĺu sporta┼íima. Primjerice, mnogi nogometa┼íi, imaju tetovirano tijelo, pa ih imitiraju i navija─Źi. Mnogi katolici to rade. Me─Ĺutim, pita li se itko, ┼íto se to ustvari ubrizgava pod ko┼żu? Ima li dovoljno razlu─Źivanja i opreza kada se to ─Źini?”, pita se.

“Tetova┼ża ima i duhovni u─Źinak”

“Rije─Ź tetova┼ża dolazi od engl. rije─Źi (tattoo ┼íto zna─Źi ukra┼íavati ko┼żu urezivanjem ili ubadanjem ┼íara i figura u boji). U tahitskom jeziku tetova┼ża dolazi od od rije─Źi tatua ┼íto zna─Źi uzorak na ko┼żi, atua – duh). Iz ovih rije─Źi se vidi da tetova┼ża ima i duhovni u─Źinak.

Tetova┼ża je simbol koji prodire ne samo u ko┼żu nego i u duh. U tetova┼żi ko┼ża se probada malim iglama i boja se unosi pod ko┼żu. Postupak tetoviranja obuhva─ça uno┼íenje pigmenta u ko┼żu kroz sitne pore na povr┼íini. Za male tetova┼że je potrebno otprilike 45 minuta, a za ve─çe i po nekoliko sati, ponekad i u nekoliko navrata. Tetova┼że su od veli─Źine malog cvijeta ili leptira, do velikih zmija i zmajeva koji prekrivaju cijelo tijelo.

Prema istra┼żivanju provedenom 2002. godine na 454 studenta u Americi, ─Źetvrtina ih je imalo tetova┼żu, ┼íto pokazuje koliko je ova tehnika popularna u svijetu. Tetova┼ża ima uvijek religijsku i pogansku pozadina. Mnogi to ne znaju. Ona je puno vi┼íe od bezopasne umjetnosti. Mo┼że biti trajna ili privremena. Danas se tetoviraju svi dijelove tijela pa ─Źesto oni najintimniji. Tetova┼ża vremenom postaje ru┼żnija jer se boje razlijevaju i blijede”.


Religije imaju negativan stav o tetova┼żi

“Mnogi mladi danas nose tetova┼żu jer je to cool – ┼żele biti unutra a ne vani. Netko ┼żeli staviti na sebe neki znak jer to svi rade. Tetova┼ża na tijelu pokazuje koji duh prevlada u ─Źovjeku. Mnogi tetovirani ljudi kroz tetova┼żu ┼żele privu─çi pozornost na sebe. Jer sve ┼íto je ─Źovjek prazniji iznutra ┼żeli vi┼íe sjajiti izvana. Mnogi se daju tetovirati jer to svi rade. U Italiji oko 8 posto mladih u dobi od 12 do 18 godina je tetovirano. U bogatim dr┼żavama roditelji ─Źak svojoj maloljetnoj djeci obe─çavaju tetova┼żu u zamjenu za dobre ocjene.

Za neke je tetova┼ża postala jedna vrst umjetnosti, dok za neke samo trend. Jedan kr┼í─çanski mladi─ç na svoju desnu ruku dao je tetovirati lik sotone. Nakon toga njegov ┼żivot se drasti─Źno promijenio. On se po─Źeo i pona┼íati poput sotone. Zavr┼íio u zatvoru. Tamo je susreo Isusa i nakon toga na lijevoj ruci dao da si tetovirati lik Gospe. ka┼że da mu je Gospa puno puta pomogla. Mnogi tetoviraju ┼íkorpiona, zmiju ili lik tigra na ruku kao znak za┼ítite i sigurnosti. Hinduisti tetoviraju znak na ─Źelo. Islam u─Źi da tetova┼ża uzrokuje kletvu i ona je znak sotone. ┼Żidovi imaju negativan stav o tetova┼żi”.

Bog zabranjuje tetova┼żu

“Tetovirati svoje tijelo spada u poganski obi─Źaj. Ima pogansku pozadinu. To je jedna vrsta inicijacije. Bog zabranjuje da se to radi. Tetova┼ża mo┼że negativno djelovati na na┼í odnos s Bogom i otvoriti vrata Zlome. Nakon kr┼ítenja i krizme Bog je u nas utisnuo svoje neizbrisive pe─Źate, me─Ĺutim sotona imitira Boga tako da on kroz tetova┼że stavlja svoje pe─Źate i na neki na─Źin ─Źovjeka zarobljava, ─Źini ga ru┼żnim. On mrzi tijelo i ┼żeli ga uni┼ítiti kroz tetova┼żu. Rekao bih da je rije─Ź o samoka┼żnjavanju.

Tako u knjizi Lev 19, 27 Bog govori protiv tetova┼że: “Ne urezujte zareza na svome tijelu … niti na sebi usijecajte kakvih biljega. Ja sam Gospodin”. Slijede─çi tekst koji govori o sve─çeni─Źkoj svetosti ka┼że: “Neka ne briju glave; neka ne ┼íi┼íaju okrajke svojih brada niti prave ureze na svome tijelu.” (Lev 21, 5). Papa Hadrijan IV (12 st). je zabranio katolicima da se tetoviraju. Pastoralna konstitucija II. vatikanskog koncila “Gaudium et spes” o Crkvi u suvremenom svijetu govori da ─Źovjek “svoje tijelo mora smatrati dobrim i vrijednim ─Źasti kao od Boga stvoreno i odre─Ĺeno da uskrsne u posljednji dan.” (GS, br. 14) Talijanski egzorcisti tvrde da ima puno tetoviranih ljudi me─Ĺu opsjednutima. Ve─çina ih ima na svome tijelu sotonske tetova┼że. Sotonisti tvrde da je svaka tetova┼ża sotonizam. Tako je jedan mali cvijet tetoviran povezan sa sotonom. Nadam se da to nije istina”, pi┼íe Pavi─ç.

“Nikad nikome ne bi preporu─Źio tetova┼żu”

“Vjernik koji se tetovirao treba napraviti dobru ispovijed, pokajati se, okrenuti se prema Gospodinu i taj savez za Zlim koji je do┼íao preko tetova┼że ─çe se onda ukloniti. Sotona mrzi ljepotu Bo┼żjega stvorenja. Duhovne negativne u─Źinke tetova┼że je potrebno brisati Kristovom predragocjenom krvlju. Kroz tetova┼żu se osoba mo┼że otvoriti okultnom svijetu. Oni ljudi koji se tetoviraju nisu duboku u vjeri i nisu vjernici. Nedostaje im osobni i prisni odnos s Bogom. Mnogi mladi imaju povjerenje u majstore tetova┼że koji se smatraju umjetnicima. Me─Ĺutim iza toga se krije ne┼íto sasvim drugo.

Oni su moderni ┼íamani koji su otvoreni okultnim djelatnostima. Nikad nikome ne bi preporu─Źio tetova┼żu. Bog nas je stvorio na svoju sliku i priliku i to je dobro. Na┼íe tijelo je hram Duha Svetoga i ne smijemo deformirati taj hram. Osobno sam protiv bilo kakvog oblika tetoviranja pa makar se radilo i o kr┼í─çanskim simbolima. Zato veliki oprez!”, zaklju─Źuje.
 
(index.hr/uredio:NSP)

Filed under: MEDIJI · Tags: , , , ,