Articles Comments

Novi Svjetski Poredak » SVIJET U RATU » Pri─Źa o kraju Europe: Ubili su Krista, na redu je Muhamed?

Pri─Źa o kraju Europe: Ubili su Krista, na redu je Muhamed?

charlie-hebdo-krscanstvo-islamTe┼íko je prona─çi rije─Źi za ono ┼íto se dogodilo na 7. sije─Źnja u Parizu, kada su teroristi upali u redakciju ─Źasopisa ┬źCharlie Hebdo┬╗, ali, po┼íto su odmah poslije toga najavili ┬źo┼ítru borbu protiv terorizma┬╗ i Martin Schulz i Francois Hollande, trebalo bi se zabrinuti? Naravno, Schulz i Hollande su ovdje samo ilustrativni primjeri, nikako pojedinci koji presudno utje─Źu na pojave i procese o kojima ─çe biti rije─Źi

Krvavi pir radikalnih islamista jeste ┬źkukavi─Źki ─Źin┬╗ i ┬źpucanj u poslanika Muhameda┬╗, kako to obja┼ínjava reis islamske zajednice Crne Gore Rifat Fejzi─ç, jer niti ovo ┼íto se dogodilo ima veze s izvornim principima islama, niti ─çe na bilo koji na─Źin pomo─çi muslimanskoj populaciji, ali, hajde da, kako to mudro savjetuje beogradski muftija Muhamed Jusufspahi─ç, pogledamo malo i ┼íto su uzroci ovakvih de┼íavanja, da se ne bavimo samo posljedicama.

Na kraju, ponajvi┼íe bi se trebali zabaviti analiziranjem uzroka na samom Zapadu, na isti onaj na─Źin, na koji to ─Źine kada sli─Źan teroristi─Źki akt naprave dagestanski ili ─Źe─Źenski teroristi u Moskvi ili Volgogradu. ┬źCharlie Hebdo┬╗ se proslavio u tome. Za njih su, bez ikakve sumnje, Putin i njegova politika bili uzroci napada radikalnih islamista na moskovski metro (karikature u nastavku su iz ─Źasopisa ┬źCharlie Hebdo┬╗).

Dakle, uzroke ne treba samo tra┼żiti u frustriranom dijelu islamske zajednice, ve─ç prije svega u odlukama zapadnih politi─Źara i ┬źpoliti─Źkom kretanju┬╗ zapadnog sustava. To─Źno, ubojstvo novinara francuskog satiri─Źnog ─Źasopisa jeste i pucanj u slobodu govora, jer kako to opisuje jedan novinar ┬źna┼ía civilizacija po─Źiva na kritici svih autoriteta┬╗, samo bi prije toga morali jasnije se odrediti oko dva pitanja: ┼íto su vrijednosti ┬źna┼íe civilizacije┬╗ i kako nas predstavnici drugih civilizacija promatraju?

Ovdje se pod pojmom ┬źna┼ía civilizacija┬╗ misli na onaj dio svijeta koji je Samuel Huntington ozna─Źio kao ┬źzapadna civilizacija┬╗.

Ne treba puno analiti─Źkog iskustva niti politi─Źkog dara pa da se u tra┼żenju odgovora na prvo pitanje napravi izravna veza izme─Ĺu nesretnih postupaka politi─Źara, poput Schulza i Hollandea, i onoga ┼íto nam se danas doga─Ĺa. Europski politi─Źari su na po─Źetku XXI stolje─ça i definitivno odbacili sve ┬źokove┬╗ vlastitog povijesnog naslje─Ĺa i ┬źograni─Źavaju─çe┬╗ moralne vrijednosti tradicionalnog dru┼ítva.

Prelazimo iz moderne u postmodernu, i ako se ┬źprvi slom paradigmi┬╗ koji se ticao prelaska iz tradicionalnog dru┼ítva u modernu temeljio na posttradicionalizmu i razvijao ┬źsustav kriterija u kome su nauka, iskustvo, tehni─Źki razvoj, racionalizam, kriticizam i individualizam zamijenili teologiju, kolektivnost, vjeru, dogmatiku, holizam, intuiciju, ontologizam tradicionalnog svijeta┬╗, onda se ┬źdrugi slom paradigmi┬╗ temelji na antitradicionalizmu.

Postmoderna se ne zadovoljava relativizacijom i marginalizacijom teologije, kolektivnosti, vjere, dogmatike, holizmom, intuicije i ontologizma tradicionalnog svijeta, ve─ç zahtijeva da se protiv njih bori. ┬źCharlie Hebdo┬╗, iako daleko od bilo kakvog centra, bio je na periferiji ove borbene linije, i mnogo prije nego ┼íto ┼íto su se pojavile karikature koje nedoli─Źno prikazuju proroka Muhameda, satiri─Źari su se pozabavili i kr┼í─çanskim vrijednostima.

Kroz modernu, Europa se odrekla Krista. Ulaskom u postmodernu, ona ga je ponovno ubila. Zato djeluje potpuno logi─Źno kada Angela Merkel na posljednjem summitu G-20, kako to predstavljaju zapadni mediji – odr┼żi lekciju Vladimiru Putinu o pravima homoseksualaca u Rusiji. Da bude jasnije, to ┬źdr┼żanje lekcije┬╗ se zapravo ti─Źe pitanja legalizacije homoseksualnih brakova i Putinove nepospustljivosti oko toga.

A za bolji ilustrativni prikaz de┼íavanja u europskoj politici na po─Źetku razdoblja postmoderne, treba jo┼í podvu─çi da je Merkel na ─Źelu stranke koja se zove Kr┼í─çansko-demokratska unija. Antitradicionalisti─Źki diskurs mora sve ismijati i obesmisliti. Zato su ┬źkr┼í─çanske vrijednosti┬╗ postmoderne Europe i ┬źhomoseksualni brakovi┬╗ i ┬źpoliti─Źka korektnost┬╗ koja promovira stavljanje Krista u nedoli─Źan kontekst (jer to je sloboda mi┼íljenja svih autoriteta).

Ono ┼íto se u posljednjem desetlje─çu doga─Ĺa u Europi, a ti─Źe se poku┼íaja nametanja novih vrijednosnih sadr┼żaja muslimanskom dru┼ítvu i stavljanja proroka Muhameda u nedoli─Źan kontekst, samo je logi─Źna posljedica razvoja okolnosti i odnosa u posljednja tri desetlje─ça.

Dotle su nas doveli Schulz i Hollande. Me─Ĺutim, razlika je u tome, ┼íto kr┼í─çanski dio Europe nije imao ni snage ni prostora da ┬źbrani Krista┬╗, dok se muslimansko dru┼ítvo homogenizira i spremno je da ┬źbrani Muhameda┬╗ (kada pi┼íem o spremnosti muslimana da brane Muhameda, ne mislim na terorizam, ve─ç na politi─Źku homogenizaciju i socijalno kome┼íanje koje svaki napad ovakve vrste izazove, kao i potrebu da se polemizira o tome).

Ovo je va┼żno i zbog tra┼żenja odgovora na drugo pitanje. Jer, s jedne strane, antitradicionalisti─Źka Europa je postala uvjerena da je samo njen put ispravan, da ona dr┼żi monopol nad pravom na istinu, pa da zbog toga drugima mo┼że dr┼żati lekcije (kao ┼íto je Merkel dala sebi za pravo da odr┼żi lekciju Putinu) .

Ono ┼íto je ┬źzapadno┬╗, treba postati i ┬źglobalno┬╗, op─çeprihva─çeno. Svako druga─Źije mi┼íljenje ili postavljanje se unaprijed progla┼íava atavizmom, ┬źpoliti─Źkim nekorektnim┬╗ i diskvalifikuju─ça za sudjelovanje u raspravi o budu─çnosti svijeta.

Ne znam na ─Źemu se temelji uvjerenje europskih politi─Źara da ovakav pristup mo┼że biti uspje┼ían, osim ako u cijelu ra─Źunicu nije uklju─Źena i ameri─Źka vojna sila, ali to onda izravno vodi ka zaklju─Źku da ─çe Europa biti puki izvo─Ĺa─Ź ameri─Źkih radova u pojedinim dijelovima svijeta, ali nikada vi┼íe i sila svjetskog zna─Źaja.

Tek, zbog ovoga Europa sve manje razumije druge civilizacije i sve je udaljenija od drugih. Europa ne razumije muslimane, njihove frustracije, njihov ┼żivot u ┬źkulturi poni┼żenja┬╗ (kako to opisuje Diminik Mojsije u ┬źgeopolitici emocija┬╗), njihove nade i strahove.

Sa druge strane, postavljanje vode─çih europskih dr┼żava se u svim ostalim dijelovima svijeta smatra licemjernim.

Drugi gledaju na zapadnu civilizaciju kao na nasilnu, licemjernu, okrenutu samo izvla─Źenju materijalne dobiti kroz razne vidove plja─Źkanja prirodnih dobara u drugim dijelovima svijeta. U moru karikatura koje su objavljene u danima nakon napada na redakciju ┬źCharlie Hebdoa┬╗ izdvojila se jedna, na kojoj su Francois Hollande i Bashar Assad.

Hollande govori kako je napad ┬ź─Źin izuzetnog barbarstva┬╗, dok mu sirijski predsjednik odgovara: ┬źne pri─Źa┼í tako kad ih ┼íalje┼í kod mene┬╗. Bra─ça Said i Sheriff Kuasa su povratnici iz Sirije, gdje su njihovu borbu oru┼żjem, financijama i neophodnom logistikom pomagali i SAD i Francuska, mada su u prvom redu to ─Źinili bliskoisto─Źni saveznici Zapada – Saudijska Arabija i Katar.

Ruski obavje┼ítajni analiti─Źari ─Źak navode i kako se ovakva regrutacija u muslimanskom korpusu u Francuskoj vr┼íi jo┼í od 1979, kada se od strane SAD po─Źelo s formiranjem ┬źAl Qaide┬╗ i prikupljanjem dobrovoljaca koji ─çe ratovati protiv sovjetskih trupa u Afganistanu.

Dok su islamski fundamentalisti predstavljali ┬źkorisne idiote┬╗ zapadnih dr┼żava sve je bilo u redu. Sada, kada je stvar izmakla kontroli, nastao je problem. Ili mo┼żda stvar i nije izmakla kontroli !? Mo┼żda je ovo na─Źin da se Europa jo┼í ─Źvr┼í─çe ve┼że za SAD i uklju─Źi odlu─Źnije u ┬źborbu protiv terorizma┬╗ i ┬źljudska prava┬╗ od Sirije, preko Irana, do Ukrajine. Ja─Źanje radikalnog islama je ameri─Źki projekt.

┼áto ─çe biti konkretne mjere koje ─çe se poduzimati nakon napada u Parizu jo┼í uvijek nije poznato, ali one ne mogu biti izvan dosada┼ínje matrice koja nas je i dovela dovde. Zato treba strahovati od najava Schulza i Hollandea o ja─Źoj ┬źborbi protiv terorizma┬╗.

┼áto Zapad, a sada ─çe to biti zdru┼żene snage SAD i Europe, budu vi┼íe dodavali gas u ┬źborbi protiv terorizma┬╗, to ─çe se muslimani osje─çati ugro┼żenijim, njihovi strahovi ─çe se pove─çavati, a poni┼żenje ─çe biti sve ve─çe. Da li ─çe nam to pomo─çi u rje┼íavanju problema? Ne─çe, niti na Bliskom istoku, niti u Europi.

Kako je predstavio britanski ┬źEconomist┬╗ (grafi─Źki prikaz u nastavku teksta je preuzet sa internet stranice ovog ─Źasopisa) danas je percepcija Francuza kako u njihovoj zemlji ┼żivi ─Źak 31% posto muslimana, iako ih je tamo svega 8% posto, u Njema─Źkoj je taj odnos 19,6% , u Velikoj Britaniji 21,5%, a u Belgiji ─Źak 29,6%.

Nevjerojatan je podatak da u Poljskoj, gdje muslimani ─Źine svega 0,1 posto stanovni┼ítva, gra─Ĺani misle kako ih je 5 posto!? Kako ovo druga─Źije tuma─Źiti, nego antimuslimanskom histerijom koju proizvode vode─çi europski (samim tim i poljski) mediji!?

U strahu su velike o─Źi, pa se zato Europljanima pri─Źinjava da je muslimana tri do pet puta vi┼íe nego ┼íto ih je zaista. A straha je puno jer se u postmodernoj, antitradicionalisti─Źkoj paradigmi muslimanska zajednica predstavlja kao dru┼ítvo s ┬źokovima┬╗ vlastitog povijesnog naslje─Ĺa i ┬źograni─Źavaju─çim┬╗ moralnim vrijednostima tradicionalizma (samim tim, ove vrijednosti postaju-nemoralne).

Ne treba ni sumnjati da ─çe ovi trendovi postati jo┼í izra┼żeniji nakon pokolja u Parizu. Prvi rezultati ve─ç su vidljivi u Njema─Źkoj, u kojoj je ┬źBertelsmann┬╗ obavio ekspres-anketu: 61% posto ispitanika smatra da se islam ne uklapa u europski sustav vrijednosti; njih 40% posto je priznalo da se osje─çaju ┬źstrancima u vlastitoj zemlji zbog pove─çanja broja muslimana┬╗; a 24% posto misli da bi muslimanima trebalo potpuno zabraniti useljavanje u Njema─Źku.

Zbog svega, najvjerojatnije nam slijedi zao┼ítravanje odnosa izme─Ĺu Europe i muslimana. To ─çe se manifestirati kako u odnosu EU prema pojedinim islamskim dr┼żavama, tako i unutar EU, u naru┼íavanju ionako lo┼íih odnosa izme─Ĺu ve─çinskih naroda i muslimanske manjine.

Na kraju, sva ta pogor┼íanja mogu uzrokovati nova krvoproli─ça, terorizam i destabilizaciju. Kako konstatira ┼Żeljko Cvijanovi─ç:

┬źUmjesto da zlo─Źin, koji je otvorio jo┼í jedna vrata pakla svijeta u kojem ┼żivimo, bude poziv na duboko razmi┼íljanje i suo─Źavanje s istinom, jo┼í jednom je pobijedila potreba da ostanemo budale┬╗. Budala┼ítine ─çe se nastaviti i mnogo ─çe nas ko┼ítati.

Europa se ne mo┼że braniti slijepim pra─çenjem Amerike, imitiranjem njezinih mjera i prihva─çanjem njezinih vrijednosti. Europa je i postala to ┼íto jeste zahvaljuju─çi strpljivoj izgradnji vlastite matrice, njegovanju tradicije i kr┼í─çanskih vrijednosti.

Ona mo┼że razumjeti muslimane samo ako se vrati Kristu, kroz preispitivanje antitradicionalizma i zaustavljanje ┼ítetnih u─Źinaka ┬źdrugog sloma paradigmi┬╗. Ona mo┼że opstati samo ako se distancira od Amerike. Ukoliko ne bude imala snage za to, dana┼ínja Europa ─çe nestati.

Jer, kada se radi o europskim narodima, tre─çina stanovnika EU je starija od 55 godina, a u 2014. se broj stanovnika pove─çao za svega 0,22% posto. Prosje─Źna starost stanovnika EU je 37,7 godina, a ukoliko se nastave postoje─çi trendovi, do 2050. godine ─çe se pove─çati na ─Źak 52,3 godine.

Europa sebi ne smije dozvoliti ulazak u o┼ítar sukob s islamom, jer je to mo┼że ko┼ítati te┼íkog, civilizacijskog poraza. Mo┼żda je to u interesu SAD, koje bi u islamskoj kontinentalnoj Europi dobile solidnog saveznika u razra─Źunavanju s Rusijom i nizom drugih regionalnih sila, ali nije u interesu Europe.

Zbog toga se i vlast u Hrvatskoj ne smije zaljetati. Sva┼íta ─çe se narednih godina ┬źprodavati┬╗ uvijeno u oblandu ┬źborbe protiv terorizma┬╗ i obrane ┬źeuropskih vrijednosti┬╗ (svakako, antitradicionalisti─Źkih vrijednosti). Hrvatskoj je, naravno, u interesu da donekle sura─Ĺuje u ovim poslovima sa Zapadom, jer je prijetnja od terorizma realna opasnost za na┼íe gra─Ĺane, ali tu se mora na─çi odre─Ĺena mjera.

Jer, treba podvu─çi, da ┬źubijanje Muhameda┬╗ na koje ─çe pozivati ÔÇőÔÇőZapad nije na┼ía misija. To nije na┼í rat! U njemu ne smijemo sudjelovati. Na kraju, Hrvatska i nema problem koji imaju zapadne zemlje. ┬źNa┼íi┬╗ muslimani nisu imigranti, ve─ç staro, doma─çe stanovni┼ítvo koje je primilo islam.

To su ljudi koji govore istim jezikom, s kojima se mo┼żemo razumjeti i dogovoriti. Da, izme─Ĺu ┬źnas┬╗ ÔÇőÔÇői ┬źnjih┬╗ je mnogo otvorenih pitanja, te┼íkih tema iz dalje i bli┼że pro┼ílosti, ali je mo┼żda ovo i prava ┼íansa da se sva ta pitanja postupno otvaraju i o njima razgovara.

Na┼ía budu─çnost nije u Hantingtonovoj pretpostavci o ┬źsukobu civilizacija┬╗. Na to se ne smijemo upecati. Na┼ía budu─çnost je u ┬źsusretu civilizacija┬╗.

Zato moramo znati i gdje su korijeni na┼íe civilizacija, gdje su temelji na kojima smo zidali ku─çu. Europa, ako to bude volja Shultza i Hollandea, i ako ih u tome podr┼żi ve─çina gra─Ĺana u njihovim zemljama, neka ide svojim putem. Mi moramo tra┼żiti svoj.
 
 
(vestinet.rs/uredio i preveo:nsp)
 
 
[button_icon icon="asterisk" url="http://www.novi-svjetski-poredak.com/?p=19733"] PRETHODNI ─îLANAK [/button_icon]
[facebook]

Filed under: SVIJET U RATU · Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,