Articles Comments

Novi Svjetski Poredak » Novi Svjetski Poredak » GLOBALNA VLADA: Moramo Sprije─Źiti ─îovjeka da Uni┼íti Kapitalizam !

GLOBALNA VLADA: Moramo Sprije─Źiti ─îovjeka da Uni┼íti Kapitalizam !

kraj kapitalizmaKapitalizam kao totalitarni poredak destrukcije stvorio je odgovaraju─ça sredstva i metode za uni┼ítavanje kriti─Źke i vizionarske svijesti i takve oblike posredovanja izme─Ĺu ─Źovjeka i svijeta koji uni┼ítavaju mogu─çnost da ─Źovjek ukine kapitalizam i stvori novi svijet.

Nekada su sve─çenici bili ti koji su kontrolirali svijest ljudi.

Danas su to TV voditelji i drugi kapitalisti─Źki manipulatori, ujedinjeni u show – businessu, koji polaze od rezultata moderne znanosti i tehnike i na njima zasnovanim mitovima, kao i od instrumentalizirane mistike koja proizvodi kvazi-religioznu svijest. Umjesto da je um usmjeren na razobli─Źenje destruktivnih procesa koji dovode u pitanje opstanak ┼żivota na Zemlji i na stvaranje vizije novog svijeta, on je usmjeren na proizvodnju spektakularnih opsjena s kojom se uni┼ítava kriti─Źki odnos prema kapitalizmu i vizionarska svijest. Otuda takvu popularnost stje─Źu razni “Coca-Cola” mistifikatori i intelektualni hoh┼ítapleri sa svojim pri─Źama o tajanstvenim “vladarima svijeta”, “vanzemaljcima”, “misti─Źnim silama”, “paralelnim svjetovima” …

Mistifikatorski vje┼ítina zamjenjuje povijesne analize, a mistika vizionarsku ma┼ítu. Suvremene, tehnokratski zasnovane “bajke” su jedan od na─Źina na koji kapitalizam degenerira um i stvara masovni idiotizam. Kako je postoje─çi svijet sve manje ljudski svijet i kako je ─Źovjek sve usamljeniji i time sve manje u stanju promijeniti svoj ┼żivot, raste potreba za bijegom u iluzorne svjetove. Iluzije su postale najtra┼żenija roba na tr┼żi┼ítu “potro┼ía─Źkog dru┼ítva” i na toj osnovi do┼ílo je do hiperprodukcije iluzornih svjetova. (James Bond Skyfall i Gospodari prstenova – najgledaniji u povijesti Hrvatske)

Proizvodnja iluzija postala je jedan od najva┼żnijih na─Źina na koji se kapitalisti obra─Źunavaju s humanisti─Źkom vizionarskom svije┼í─çu i nastojanjem potla─Źenih da se organiziraju i bore protiv kapitalizma.

Manipulacija se vi┼íe ne nalazi u ideolo┼íkoj, ve─ç u psiholo┼íkoj sferi. Nema vi┼íe pri─Źe o “svijetloj budu─çnosti” i “ameri─Źkom snu”. Bijeg iz sve crnije realnosti postala je opsesija “prosje─Źnog” (malo) gra─Ĺanina “demokratskog svijeta”.

Uni┼ítavanje uma i povijesne samosvijesti potla─Źenih pretstavlja sponu koja povezuje suvremenu industriju zabave i nacisti─Źku propagandnu ma┼íineriju. Evo koje je upute dao Adolf Hitler (1942.) nacisti─Źkim glave┼íinama da bi im “pomogao” uspostaviti u─Źinkovitu vlast nad “pokorenim narodima”: “Od tada ne treba dozvoliti da se pojavi neki u─Źitelj koji ─çe se najednom zalo┼żiti da se uvede obvezno ┼íkolovanje za pokorene narode.

Znanje Rusa, Ukrajinaca, Kirgiza i drugih ─Źitati i pisati mo┼że nam samo ┼íkoditi. Ono bi omogu─çilo onima sa bistrom pame─çu da steknu odre─Ĺena znanja o povijesti i time do─çi do politi─Źkih ideja, koje bi se na neki na─Źin opet mogle usmjeriti protiv nas. – Mnogo je bolje da se u svakom selu postavi radio razglas, da bi se ljudima na ovaj na─Źin saop─çile novosti i ponudili zabavni sadr┼żaji, nego ih osposobiti da steknu vlastita politi─Źka, znanstvena i druga znanja. Ne smije se isto tako dogoditi, da se pokorenim narodima u radio emisijama govori o njihovoj povijesti, ve─ç im se prije putem radio postaja mora prenositi glazba, i to ┼íto vi┼íe glazbe. Jer, zabavna glazba unapre─Ĺuje radni elan.

A ako ljudi ba┼í ho─çe plesati, to bi na temelju na┼íih saznanja i sustavnog pristupa u cjelini se moglo pozdraviti Hitlerove upute za manipulaciju svije┼í─çu “ni┼żih rasa” predstavljaju, zapravo, temelj suvremene strategije vladanja kapitalista kako nad radni─Źkom klasom u najrazvijenijim kapitalisti─Źkim zemljama, tako i nad narodima koji se nalaze na “periferiji kapitalizma” i koje je Zapad osudio na istrebljenje.

Davanje marginalnom spektakularnu dimenziju, na ─Źemu se zasniva kako reklamna industrija, tako i ─Źitava ideolo┼íka sfera kapitalizma, jedan je od najva┼żnijih na─Źina na koji se uni┼ítavaju kriteriji po kojima se odre─Ĺuje kvaliteta. Radi se, zapravo, o uni┼ítavanju mogu─çnosti da se uvidi prava priroda vladaju─çeg poretka i, istovremeno, da se uvide realne mogu─çnosti za stvaranje humanog svijeta. Bez mogu─çnosti prepoznavanja kvalitete, istinska vizionarska svijest nije mogu─ça. Kada sve postaje “fantasti─Źno”, “genijalno”, “nevjerojatno” – onda ono ┼íto je istinski vrijedno nestaje u blatu trivijalnog. “Rasprava” koja se u javnosti vodi povodom sportskih doga─Ĺaja tipi─Źan je primjer marginaliziranja bitnog, depolitiziranja ljudi, stvaranja la┼żne dru┼ítvenosti i masovnog idiotizma.

Vladaju─çi mediji nastoje sa sve agresivnijim i primitivnijim zabavnim programima ubiti zanimanje ljudi za istinu i odvojiti misao ─Źovjeka od realnog svijeta koji stvara kapitalizam: uni┼ítenje prirode, masovna smrt od gladi, ┼że─Ĺ i bolesti, bacanje hrane, kriminaliziranje dru┼ítva, stvaranje policijske dr┼żave, sve ve─ça mogu─çnost upotrebe nuklearnog oru┼żja, monstruozni tehni─Źki projekti koji trebaju omogu─çiti izazivanje potresa i pogubnih klimatskih promjena, masovno ubijanje djece radi “dobivanja” organa, bacanje nuklearnog otpada u oceane, havarije na nuklearnim elektranama, bijela kuga, sve masovnija nepismenost, uni┼ítenje nacionalnih kultura i povijesne samosvijesti … U “krivim ogledalima” kapitalisti─Źke ideologije i u svjetlu spektakularnih reklama “potro┼ía─Źkog dru┼ítva” sve ono ┼íto je bitno, biva izvitopereno i marginalizirano, da bi ono ┼íto je sporedno dobilo sudbinsku i spektakularnu dimenziju.

Reklamne poruke, poput “Coca-cola je ono pravo!”, s kojima TV i radio stanice neprestano bombardiraju ljude, uni┼ítavaju sposobnost ─Źovjeku da uo─Źi i shvati bitno. Suvremeni spektakl ne zasniva se na stvaranju klasi─Źnih iluzija putem mentalne manipulacije, koja se svodi na “zavo─Ĺenje” ─Źovjeka kori┼ítenjem njegovih preduvjerenja, strahova i ┼żelja, ve─ç na stvaranju spektakularnih opsjena koje su li┼íene sadr┼żaja i koje se svodi na agresivno nadra┼żivanje ─Źula tehni─Źkim sredstvima.

Umjesto melodije, ─Źuje se zaglu┼íuju─ça buka; umjesto vizualne predstave, pojavljuje se zasljepljuju─ça svjetlost … Nema emocija, nema ma┼íte, nema uma … Izazivanje opsjena nema samo eskapisti─Źki karakter, ve─ç uni┼ítava ─Źula, kao i potrebu i mogu─çnost ma┼ítanja o humanom svijetu. Opsena nije samo spektakularni oblik u kojem se pojavljuje destruktivno kapitalisti─Źko ni┼ítavilo, ve─ç i tehni─Źko sredstvo za uni┼ítavanje ljudskosti.

Sam na kapitalisti─Źki na─Źin degenerirani ┼żivot postao je sredstvo za uvla─Źenje ljudi u vrijednosnu i egzistencijalnu orbitu kapitalizma. “Potro┼ía─Źko dru┼ítvo” neposredno djeluje na politi─Źku sferu. Za Marksa neradno vrijeme radnika rezultat je njihove borbe protiv kapitalisti─Źke eksploatacije i kao takvo je mogu─çnost za njihovo klasno osvje┼í─çivanje i organiziranu politi─Źku borbu. U “potro┼ía─Źkom dru┼ítvu” neradno vrijeme postalo je konzumersko vrijeme i kao takvo sredstvo za uvla─Źenje radnika u duhovnu i egzistencijalnu orbitu kapitalizma.

kapitalizam bankari bankePutem “potro┼ía─Źkog dru┼ítva” kapitalisti su stvorili novo tr┼żi┼íe i time prostor za razvoj kapitalizma i (privremeno) kupili “socijalni mir”. Istovremeno, oni guraju ljude u du┼żni─Źko ropstvo i na taj na─Źin ih integriraju u vladaju─çi poredak. Kapitalizam je degenerirao klasnu svijest radni┼ítva stvaranjem potro┼ía─Źkog mentaliteta. Potreba za slobodom postala je potreba za kupovanjem i uni┼ítavanjem.

Radnici su postali “potro┼ía─Źi” koji svojim radnim i konzumerski aktivizmom doprinose razvoju kapitalizma. Oni ne proizvodi samo “svoje okove” (Marx), ve─ç proizvode uni┼ítenje ┼żivota i svoju propast kao biolo┼íkih i ljudskih bi─ça. Istovremeno, sve dublja egzistencijalna kriza dovela je do toga da je proleterska omladina u razvijenim kapitalisti─Źkim dr┼żavama postala, u vidu vojnika-najamnika, oru─Ĺe najmo─çnijih kapitalisti─Źkih koncerna za uni┼ítavanje “nepokornih” naroda i za uspostavu (ameri─Źkog) “novog svjetskog poretka”.

┼áto se ti─Źe “socijalne dr┼żave”, slu┼żbena ideologija tvrdi da je ona rezultat “kompromisa” izme─Ĺu bur┼żoazije i radni─Źke klase. Uistinu, “socijalna dr┼żava” jedan je od oblika u kome je uspostavljena klasna dominacija bur┼żoazije nad radnicima. Ona nema humanisti─Źko utemeljenje, ve─ç je politi─Źki odgovor bur┼żoazije na sve dublju krizu kapitalizma i mjenjala─Źkog (revolucionarnog) potencijala radni─Źkog pokreta u najrazvijenijim kapitalisti─Źkim dr┼żavama Zapada. Njen smisao je uspostavljanje “podno┼íljive eksploatacije” radnika od strane kapitalista, ┼íto zna─Źi ubla┼żavanje njihove egzistencijalne ugro┼żenosti s ─Źim treba preduprijediti klasnu borbu radnika i omogu─çiti stabilan razvoj kapitalizma.

U su┼ítini, “socijalna dr┼żava” je legalni oblik plja─Źke radnika koji, putem poreznog sustava koji je nametnut od strane kapitalisti─Źke dr┼żave, sami financiraju “socijalna davanja” koja im trebaju┬á omogu─çiti da pre┼żive egzistencijalnu krizu koju stvara kapitalizam – i da se ne bune. Istovremeno, “socijalna dr┼żava” je sredstvo za uni┼ítenje klasne svijesti radnika i za njihovo uvla─Źenje, putem razvoja potro┼ía─Źkog mentaliteta, u vrijednosni horizont “srednje klase” koja je jedan od nose─çih stupova kapitalizma. U kona─Źnom, “socijalna dr┼żava” omogu─çuje opstanak kapitalizma i na taj na─Źin doprinosi uni┼ítavanju ┼żivota na planeti.

Kriminalizacija radni─Źke populacije jedan je od naju─Źinkovitijih na─Źina na koji potla─Źeni bivaju uvu─Źeni u duhovnu i egzistencijalnu orbitu kapitalizma. Radi se o najgorem obliku degeneriranja ljudi i dru┼ítva koji u potpunosti odgovara vladaju─çem duhu kapitalizma. Kriminaliziranje potla─Źenih u dru┼ítvu se pretvara u kapitalisti─Źki zvjerinjak. Borba radni─Źke klase za pravedno dru┼ítvo pretvara se u borbu atomiziranih gra─Ĺana za opstanak.

Ono s ─Źim se kapitalisti─Źka dru┼ítva, koja su u sve dubljoj krizi, su─Źeljavaju je sve realnija mogu─çnost da bande kriminalaca preuzmu vlast i uspostave diktaturu. U tome ─çe, naravno, imati potporu kapitalista i gra─Ĺanske klase ukoliko se time sprje─Źavaju radikalne dru┼ítvene promjene i omogu─çuje daljnji opstanak kapitalizma.

Ne treba smetnuti s uma da su fa┼íisti u Italiji i Njema─Źkoj, u vrijeme ekonomske krize kapitalizma nakon Prvog svjetskog rata, financirali i doveli na vlast aristokraciju i kapitalisti da bi se obra─Źunali s radni─Źkim pokretom. Uni┼ítavaju─çi dru┼ítvene institucije kapitalizam stvara uvjete da bande kriminalaca postanu jedina realna dru┼ítvena snaga koja se mo┼że obra─Źunati s radnicima i sprije─Źiti propast kapitalizma. Uostalom, sprega mafije i vladaju─çih kapitalisti─Źkih skupina ve─ç desetlje─çima pretstavlja osnovu osiguravanja vlasti u najrazvijenijim kapitalisti─Źkim dr┼żavama.

Uni┼ítavanje emancipatorskog naslje─Ĺa gra─Ĺanskog dru┼ítva, sve dublja ekolo┼íka i ekonomska kriza, sve ve─ça nezaposlenost, obezvre─Ĺivanje demokratskih institucija, mafija┼íko organiziranje kapitalista i politi─Źara, sve ve─çe socijalne razlike, op─çe kriminalizovanja dru┼ítva, religiozni fanatizam, bujanje fa┼íizma … – sve to stvara pretpostavke da se sve dublja kriza kapitalizma pretvori u op─çi kaos iz koga mo┼że proiza─çi novi fa┼íisti─Źki barbarizam. Op─çi kaos je, zapravo, “odgovor” kapitalizma na egzistencijalnu krizu koju stvara i na postojanje objektivnih mogu─çnosti stvaranja novog svijeta. ┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á

“Mondijalizam” pretstavlja najva┼żniji politi─Źki oblik u kome se pojavljuje suvremeni imperijalizam. Stvara se mondijalisti─Źko gra─Ĺanstvo koje je li┼íeno nacionalnog identiteta i samim tim kulturne i slobodarske samosvijesti. Ideologija mondijalizma nema “nadnacionalni” karakter, ve─ç se temelji na uni┼ítavanju nacija i na stvaranju mondijalisti─Źkih institucija koje su sredstvo najmo─çnijih kapitalisti─Źkih korporacija za ovladavanje svijetom.

Radi se, zapravo, o suvremenom imperijalizmu koji je utemeljen u ameri─Źkom “novom svjetskom poretku” i pojavljuje se u obliku destruktivnog kapitalisti─Źkog totalitarizma ─Źiji je cilj uni┼ítenje ─Źitavih naroda i “prekobrojnog” proletarijata. U tom kontekstu, “mondijalizam” je sredstvo za uni┼ítenje proleterskog internacionalizma i svjetskog antikolonijalnog pokreta koji se temelji na internacionalnom kozmopolitizmu.

─îovjek vi┼íe ne smije imati odgovornost za opstanak svog naroda, niti smije sagledava zemlju u kojoj ┼żivi kao povijesni i ┼żivotni prostor. Radi se o stvaranju “mondijalisti─Źkog ─Źovjeka” koji odgovara prirodi suvremenog kapitalizma. On je li┼íen slobodarske i vizionarske svijesti, pogotovu odgovornosti za uni┼ítavanje svijeta. Osnovni zadatak “mondijaliste” je da o─Źiste svijet od slobodarske povijesti i nacionalnih kultura i pretvore ga u kapitalisti─Źki koncentracijski logor.

Svuda u svijetu formira se mondijalisti─Źki klasa koja je spremna upotrijebiti sredstva za masovno uni┼ítenje ljudi da bi obranila svoj potro┼ía─Źki na─Źin ┼żivota i privilegirani dru┼ítveni polo┼żaj. Kako kapitalizam sve dramati─Źnije smanjuje ┼żivotni prostor ─Źovje─Źanstva, to su glasniji povici iz najrazvijenijih kapitalisti─Źkih zemalja Zapada da treba nemilosrdno istrijebiti milijarde “prekobrojnih” i tako “sprije─Źiti propast ─Źovje─Źanstva”. Sve ve─ça militantnost “mondijalista” uvjetovana je sve ve─çom bespo┼ítedno┼í─çu s kojom kapitalizam uni┼ítava ┼żivot na planeti.

Cinizam s kojim se “mondijalisti” odnose prema “tradicionalnom ─Źovje─Źanstvu” i prema patnji i stradanju potla─Źenih diljem planete ukazuje na to, da se radi o na kapitalisti─Źki na─Źin degeneriranim ljudima. Kapitalizam proizvodi potop i gradi novu “Noinu arku” u koju ─çe se ukrcati “odabrani”: kapitalisti, politi─Źari, znanstvenici-monstrumi, pripadnici tajnih slu┼żbi, vrhovi vojske i policije, sve─çenici, kraljevi podzemlja i njihove prostitutke, zvijezde ┼íoubiznisa … i odre─Ĺen broj “obi─Źnih ljudi” koji ─çe raditi “prljave poslove” i slu┼żiti “elitu”.

┼áto se ti─Źe “Masonskih lo┼ża”, kapitalisti─Źka demokracija podrazumijeva dva oblika politi─Źkog organiziranja i djelovanja. Jedan, koji se pojavljuje u vidu javne politi─Źke sfere (politi─Źke institucije, stranke, mediji, izbori …), i drugi koji se pojavljuje u vidu neformalnih kapitalisti─Źkih skupina koje djeluju iz sjene. One su jedinstvene kada je rije─Ź o obrani kapitalizma, a sukobljene kada se radi o ostvarivanju vlastitih interesa. “Masonske lo┼że” spadaju u politi─Źke skupine koje djeluju iza paravana javne politi─Źke sfere.

One se temelje na klasnom poretku i na vladaju─çem duhu monopolisti─Źkog kapitalizma, ┼íto zna─Źi na poretku koji omogu─çuje relativno mala skupina ljudi bude vlasnik nad sredstvima za proizvodnju i kapitalom i da na temelju toga vlada dru┼ítvom. Nisu bankari gospodari svijeta, ve─ç su robovi kapitalizma. Bez kapitalisti─Źkog sustava reprodukcije, “njihov” novac nema nikakvu vrijednost.

Pri─Źa o “svemo─çnim masonskim lo┼żama” je na─Źin da se misteriozna iluzorna mo─ç proglasi za vladaju─çu mo─ç i na taj na─Źin pa┼żnja ljudi skrene od prave ovozemaljske mo─çi, a to zna─Źi od kapitalizma i najmo─çnijih kapitalisti─Źkih grupacija. Te grupacije su mogu─çe zato ┼íto je kapitalizam klasno dru┼ítvo u kome je ekonomska, vojna i politi─Źka mo─ç otu─Ĺena od gra─Ĺana i koncentrirana u rukama kapitalisti─Źkih oligarhije.

kapitalizam naftaNjihova mo─ç ne proizlazi iz njihovog rasnog ili nacionalnog porijekla, niti iz misti─Źnih ovozemaljskih ili nadzemaljskih izvora, ve─ç prije svega iz ekspanzivne ekonomske snage kapitalizma koji ima totalitarni i destruktivni karakter. Bespo┼ítedni ekonomski rat izme─Ĺu najmo─çnijih kapitalisti─Źkih korporacija, koji se zasniva na vladaju─çem principu monopolisti─Źkog kapitalizma “Velika riba pro┼żdire manju ribu!”, Uvjetuje koncentraciju sve ve─çe financijske, vojne, znanstvene, tehni─Źke, politi─Źke i medijske mo─çi u rukama sve manjeg broja kapitalista i do stvaranje mega-monopola koji nastoje da ovladaju svijetom.

Tzv. “Me─Ĺunarodne organizacije” samo su produ┼żena ruka vladaju─çih svjetskih centara mo─çi koje odre─Ĺuju njihovu politiku proporcionalno svojoj ekonomskoj, vojnoj i politi─Źkoj mo─çi. Politi─Źka, ekonomska i vojna praksa kapitalisti─Źkih monopola zasniva se na sve dubljoj egzistencijalnoj krizi kapitalizma koju ne mogu sprije─Źiti. Svi se oni nalaze na rubu grotla vulkana iz ─Źije dubine dopire sve ja─Źi tutanj. Svi oni pri─Źaju isto i njihove akcije svode se na isto: kako osigurati vlastiti opstanak rukovode─çi se egzistencijalnom logikom monopolisti─Źkog kapitalizma “Uni┼íti konkurenciju!”.

Teror nad vlastitim gra─Ĺanima izraz je njihove nemo─çi sprije─Źiti razbuktavanje krize kapitalizma i straha da ─çe se ljudi di─çi i uni┼ítiti kapitalizam. Oni “stvaraju budu─çnost” na taj na─Źin ┼íto poku┼íavaju iskoristiti posljedice koje stvara kapitalizam sprije─Źiti njegov kolaps. Kapitalisti mogu uni┼ítiti svijet, ali ne mogu sprije─Źiti propast kapitalizma.

“Teorije zavjere” su jedan od na─Źina na koji kapitalizam biva li┼íen odgovornosti za propadanje svijeta. Njihov najva┼żniji zadatak je da odvuku kriti─Źki um na stranputicu. Na taj na─Źin prikriva se da je kapitalizam klasno dru┼ítvo i da je kapitalisti─Źka klasa, a ne neke misti─Źne grupe, ta koja stvara sve dublju egzistencijalnu krizu. Isto tako, prikriva se da je kapitalizam u svojoj biti destruktivni poredak, ┼íto zna─Źi da pitanje uni┼ítenja ┼żivota na planeti nije stvar samovolje pojedinaca i grupa, ve─ç neminovna posljedica razvoja kapitalizma. Istovremeno, “teorije zavjere” obezvre─Ĺuje emancipatorsku borbu i emancipatorske potencijale gra─Ĺanstva, kao i potla─Źenih radnih slojeva i kolonijaliziranih naroda.

Obespravljeni se pojavljuju kao slijepo oru─Ĺe za ostvarivanje ekonomskih i politi─Źkih interesa kapitalisti─Źkih skupina. Iz toga proizlazi da nije mogu─ç autenti─Źni slobodarski pokret obespravljenih, kao ni stvaranje svijeta slobodnih ljudi. Radi se o fatalisti─Źkoj logici s kojom se ukidaju emancipatorski potencijali povijesnog razvoja dru┼ítva i u tom kontekstu slobodarska praksa i stvarala─Źki potencijali potla─Źenih, ┼íto zna─Źi mogu─çnost stvaranja budu─çnosti. U uvjetima kada je kapitalizam doveo ─Źovje─Źanstvo na korak od uni┼ítenja, takva ideologija nema samo anti-slobodarski, ve─ç i anti-egzistencijalni karakter.

Hipokrizija predstavnika “teorije zavjere” najbolje se vidi na primjeru Me─Ĺunarodnog olimpijskog komiteta i “me─Ĺunarodnog” sporta. Njima ne pada na pamet da dovedu u pitanje legitimnost Me─Ĺunarodnog olimpijskog komiteta koji je prva “nadnacionalna” organizacija koja ima globalni karakter, a Olimpizam prva mondijalisti─Źka religija. To je zato ┼íto je Olimpizam utjelovljenje principa na kojima se zasniva kapitalizam (bellum omnium contra o mnes i citius, altius, fortius) i ┼íto su olimpijske igre spektakularna slu┼żba bogovima koji vladaju svijetom. Dosljedno se dr┼że─çi “teorije zavjere”, po kojoj se sve ┼íto se doga─Ĺa u svijetu zasniva na (samo) volji “vladara iz sjene”, onda su i kriti─Źari “teorije zavjere” samo oru─Ĺe svjetske oligarhije za ovladavanje ─Źovje─Źanstvom.

“Nevladine organizacije” pretstavljaju oblik legalnog djelovanja politi─Źkih grupa koje rade za najmo─çnije svjetske kapitalisti─Źke koncerne i kao takve su pipci mondijalisti─Źke hobotnice. Unato─Ź tome ┼íto okupljaju neznatan broj ljudi, one dobivaju daleko ve─çi prostor u javnim medijima, koji su u rukama kapitalisti─Źkih klanova, nego milijuni radnih ljudi. “Nevladine organizacije” slu┼że zato da se stvori na kapitalisti─Źki na─Źin degenerirana “javnost” koja ─çe biti reklamni prostor najreakcionarnijih politi─Źkig snaga Zapada.

Njihova “javna rije─Ź” svodi se na javne nastupe pla─çenika koji propagiraju interese svojih “sponzora”. Putem “nevladinih organizacija” kapitalisti─Źke grupacije sa Zapada nastoje privatizirati javnu sferu i sprije─Źiti da se u javnosti pojavi ona kriti─Źka misao, koja ukazuje na ekocidnu i fa┼íizoidno prirodu “novog svjetskog poretka” i koja stvara viziju humanog svijeta koja mo┼że postati integrativna spona potla─Źenih u borbi protiv suvremenog imperijalizma.

U tom kontekstu, one imaju zadatak da se obra─Źunaju s nacionalnom samosve┼í─çu (┼íto zna─Źi s kulturnim, povijesnim i slobodarskim bi─çem ─Źovjeka), s dr┼żavnim (gra─Ĺanskim) suverenitetom koji se zasniva na emancipatorskom naslje─Ĺu modernog dru┼ítva, is klasnom samosve┼í─çu radnika koja se zasniva na ideji kolektivnog (dru┼ítvenog) vlasni┼ítva i socijalne pravde. Na kraju, “nevladine organizacije” trebaju stvoriti takvu politi─Źku “atmosferu” u javnosti koja ─çe omogu─çiti da zemlja u kojoj djeluju postane kolonija i vojni poligon Zapada, a gra─Ĺani “Coca-cola” roblje.

Kapitalizam uni┼ítava ─Źovjeka kao duhovno bi─çe. Religija je sve manje duhovna potreba, a sve vi┼íe bijeg iz kapitalisti─Źkog ni┼ítavila i izraz straha od nestanka. U suvremenom kapitalizmu pozivanje na “boga” je, zapravo, jedan od na─Źina na koji malogra─Ĺanin li┼íava sebe odgovornosti za uni┼ítavanje svijeta.

Religija je nekada slu┼żila kao sredstvo za razvoj kapitalizma (protestantizam), da bi postala oru─Ĺe za obra─Źun s duhovno┼í─çu i ┼żivotom. Unato─Ź tome ┼íto kapitalizam uni┼ítava duhovnost, crkve ─Źine sve da se on sa─Źuva. One pre┼żivljavaju tako, ┼íto odbacuju humanisti─Źko naslje─Ĺe religije, koja pru┼ża mogu─çnost za uspostavljanje kriti─Źkog odnosa prema kapitalizmu i za duhovnu integraciju ─Źovje─Źanstva, i postaju dio mehanizma kapitalisti─Źke reprodukcije i kao takve lai─Źke institucije koje koriste religiju da obogotvore privatnu svojinu i klasni poredak.

Vladaju─çe religije nisu samo sredstvo za obra─Źun s emancipatorskim naslije─Ĺem gra─Ĺanskog dru┼ítva, ve─ç is vjerom da je mogu─çe sa─Źuvati ┼żivot na Zemlji. Tvrdnja da je ─Źovjek “samo gost na Zemlji”, ideja “sudnjeg dana”, shva─çanje da je ┼żivot na Zemlji “bezvrijedan” i da “pravi ┼żivot” po─Źinje na nebu – ukazuje na to da su tzv. “Velike religije” komplementarne kapitalizmu kao poretku destrukcije. Ideja iluzornog “nebeskog svijeta” (“raj”) postaje ne samo sredstvo za obezvre─Ĺivanje borbe za pravedni svijet, ve─ç i sredstvo za obezvre─Ĺivanje ┼żivota i za bijeg od odgovornosti za uni┼ítavanje svijeta. Apokalipti─Źki fatalizam proizvodi defetizam.

Od sredstva za uni┼ítavanje slobodarskog dostojanstva ─Źovjeka, religija je postala oru─Ĺe za uni┼ítavanje volje za ┼żivotom. Unato─Ź svemu, religija se ne mo┼że poistovjetiti s crkvenim dogmama i crkvenim djelovanjem. Iako je crkvena religija postala anti-egzistencijalna misao, sve ve─çi broj religioznih ljudi, koji su svjesni pogubnosti kapitalisti─Źkog “progresa”, poku┼íavaju afirmirati shva─çanje da je “svijet bo┼żje djelo” i da se ─Źovjek mora boriti da ga sa─Źuva. Na kraju, ljudi se ne dijele na teiste i ateiste, ve─ç na one koji se bore za kapitalizam i one koji se bore protiv kapitalizma a za o─Źuvanje ┼żivota na zemlji i za stvaranje humanog svijeta.

GLOBALNA VLADA  NOVI SVIJET Globalizam

Kada je rije─Ź o islamu, ono ┼íto od njega stvara “agresivnu” i “militantnu” religiju je isto ono ┼íto od kr┼í─çanstva stvara agresivnu i militantnu religiju. Islam je ideologija klasnog dru┼ítva i sredstvo za obogotvorenje privatne svojine i kao takva oru─Ĺe plutokratskih klanova za obranu vladaju─çeg poretka. Agresivnost prema “izvana” uvijek je bilo sredstvo za unutarnju integraciju i obra─Źun s onima koji se bore za dru┼ítvenu pravdu. Istovremeno, bespo┼ítedna borba izme─Ĺu grupacija koje pripadaju islamu (prije svega izme─Ĺu ┼íita i sunita) ukazuje na to da je islam (poput kr┼í─çanstva i drugih “velikih” religija) samo paravan iza kojeg se kriju plutokratski klanovi koji se bore za svoje interese. Borba protiv klasnog poretka i privatne svojine, kao i za emancipatorsko naslje─Ĺe gra─Ĺanskog dru┼ítva, jedini je na─Źin na koji se mo┼że izboriti protiv militantnog islama, kao i protiv militantnog katolicizma, militantnog pravoslavlja, militantnog judaizma …

Ovakav pristup islamu ne postoji u medijima na Zapadu jer oni ┼żele da se “rije┼íe” islama tako, da ne diraju u “svijetu” instituciju privatne svojine i da ne dovedu u pitanje klasno (kapitalisti─Źko) dru┼ítvo, a time kr┼í─çanstvo kao dominiraju─çu religiju na Zapadu. Istovremeno, na Zapadu islam se pojavljuje i kao protest potla─Źenih gastarbeitera iz islamskih zemalja koji su li┼íeni prava na kulturu i svedeni na “prljavu” radnu snagu i “ni┼żu rasu”, ali i kao mogu─çnost kriti─Źkog su─Źeljavanja s duhovnim bezna─Ĺem i razbijanjem osnovnih oblika dru┼ítvenosti (obitelji, prije svega). Jezici Gastarbeiter u “demokratskim” zemljama Zapada nisu poziv na uva┼żavanje njihove kulturne samosvijesti, ve─ç poziv na nacionalnu i rasnu diskriminaciju. Jezik nije tehni─Źko sredstvo za “komuniciranje”, ve─ç je najva┼żniji oblik povijesnog postojanja naroda.

On je klju─Ź koji otvara riznice narodnih kultura i samim tim osnovni na─Źin potvrde povijesnog postojanja naroda. Putem jezika narodi izranjaju iz mraka pro┼ílosti i stje─Źu povijesnu samosvijest. Umjesto po┼ítivanja drugih kultura, name─çe se “monokulturalnost” koja je, zapravo, jedan od oblika u kome kapitalizam li┼íava ljude kulturnog bi─ça i na taj na─Źin ljudskosti. “Integracija” gastarbeiter u “demokraciju” podrazumijeva “dobrovoljno” odricanje od vlastite kulturne i time nacionalne samosvijesti i slobodarskog dostojanstva. Ona ne podrazumijeva razvoj kulturne i slobodarske (samo) svijesti Gastarbeitera, ve─ç njihovo “odgoj” (─Źitaj: dresiranje) obavljati najprljavije poslove i da se bespogovorno pokoravaju svojim gazdama.

Gastarbeiteri iz islamskih zemalja i sa “perifernih” podru─Źja (isto─Źne i jugoisto─Źne) Europe u “demokratskom svijetu” imaju status radnih ┼żivotinja. Istovremeno dok im “borba protiv islamskog fundamentalizma” slu┼żi kao opravdanje za suvremene kri┼żarske pohode (poput Hantingtonove teorije o “sukobu civilizacija”), s kojim nastoje se dokopaju naftnih izvora i teritorija koja treba da im poslu┼żi kao vojni poligon za napad na Rusiju, vlasti u SAD i u zapadno-europskim dr┼żavama vi┼íe od pola stolje─ça financiraju najreakcionarnije muslimanske skupine da bi sprije─Źili da muslimanska omladina pri─Ĺe ljevici. U kona─Źnom, za┼íto se integracija rasa i naroda ne bi zasnivala na borbi za opstanak ┼żivota na planeti i za stvaranje humanog svijeta?

┼áto se ti─Źe vjere u “svemo─çnog boga” koji Hrvat poslije Bleiburga mo┼że vjerovati┬á u “boga”? Koji ┼Żidov poslije Auschwitza mo┼że vjeruje u “boga”? Koji Arapin mo┼że vjerovati u “boga” poslije svih zlo─Źina po─Źinjenih nad muslimanima u nekada┼ínjim i suvremenim “kri┼żarskim pohodima” Zapada? Koji ─Źovjek koji je svjestan zlo─Źina koji se svakodnevno doga─Ĺaju mo┼że vjeruje u “boga”? U svijetu svakodnevno umre od gladi, ┼że─Ĺi i bolesti preko 30 000 djece. Da li je to “bo┼żja volja”?

Ako nije, zbog ─Źega “milostivi bog” ne sprije─Źi masovno umiranje i ubijanje djece? Jo┼í je Voltaire, nakon stravi─Źnog potresa iz 1755. koji je gotovo sravnio Lisabon i prouzrokovao smrt preko stotine tisu─ça ljudi, postavio pitanje (u svojoj “Poemi sur le d├ęsastre de Lisbonne” iz 1756. godine) kakav je to “bog” koji dopu┼íta smrt tisu─ça djece? Najgori fa┼íisti─Źki zlikovci: Hitler, Mussolini, Franko, Mihajlovi─ç, Paveli─ç, Horti … – bili su “dobri kr┼í─çani”.

Na brnjicama remena SS-ovaca bila je utisnuta poruka: “Gott mit uns!” (“Bog je s nama!”) Katoli─Źka crkva ne samo da nije izbacila Hitlera iz svojih redova, ve─ç nije ni njegovu “─Źuvenu” knjigu Mein Kampf stavila na “Listu zabranjenih knjiga” (Index librorum prohibitorum). ┼áto se ti─Źe suvremenih d┼żelata ─Źovje─Źanstva kao ┼íto su to Bush, Clinton, Blair, Obama, Merkel, Sarkozy … – svi su oni “dobri kr┼í─çani”. Njihovu politi─Źku praksu usmjeravaju najmo─çniji kapitalisti─Źki klanovi koji se otvoreno zala┼żu za uni┼ítenje milijardi ljudi. Naravno, sve “u ime boga”! Hitler je samo jedan od personaliziranih pojavnih oblika kapitalisti─Źkog genocidnog barbarizma. Dana┼ínje vo─Ĺe ameri─Źkog “novog svjetskog poretka” daleko su gori od Hitlera.

Dok je Hitler nastojao uni┼ítiti ┼Żidove, Slavene i Rome, vo─Ĺe suvremenog “novog svjetskog poretka” nastoje uni┼ítiti preko 6 milijardi ljudi! Nema sumnje da bi oni to ve─ç u─Źinili, da Rusija ne raspola┼że vojnim sredstvima sa kojima u trenu mo┼że uni┼ítiti SAD i Zapadnu Europu. Kada se imaju u vidu planovi “budu─çnosti” vode─çih li─Źnosti “novog svjetskog poretka”, Hitlerovi stavovi iz Mein Kampf-a djeluju kao bezazlena pri─Źa za djecu.

U najrazvijenijim kapitalisti─Źkim zemljama stvaraju se sve brojniji pokreti gra─Ĺana koji u “povratku prirodi” vide alternativu sve bolesnijem kapitalisti─Źkom svijetu i na─Źin da se izbore za “zdrav” ┼żivot. Radi se, zapravo, o svojevrsnim “prirodnja─Źkim zajednicama” koje su paralelni svjetovi s kapitalizmom. Sagledavaju─çi prirodu u kontekstu su─Źeljavanja s “tehni─Źkom civilizacijom” oni daju prirodi idealiziranu dimenziju. Priroda postaje virtualni svijet u kojemu ─Źovjek treba prona─çi izgubljenu prirodnost i ljudskost. “Prirodnjaci” uspostavljaju mitolo┼íki odnos prema vremenu u kome je ─Źovjek ┼żivio “u jedinstvu s prirodom” i na taj na─Źin se obra─Źunavaju s vizionarskom svije┼í─çu i borbom za budu─çnost, a time i sa emancipatorskim potencijalima naroda koji su ┼żivjeli u “jedinstvu s prirodom”.

Umjesto da je ┼żivotvorni princip, kao najva┼żnija emancipatorska ideja, osnova za su─Źeljavanje s kapitalizmom, stvaraju se naturalisti─Źki mitovi koji postaju sredstvo za obra─Źun s idejom budu─çnosti i time sredstvo za ovjekovje─Źenje kapitalizma. “Prirodnjaci” ukidaju povijesnost ljudskog dru┼ítva i odbacuju emancipatorsko naslje─Ĺe ─Źovje─Źanstva koje se razvijalo na temelju savladanih sila prirode i postajanjem ─Źovjeka emancipiranim prirodnim bi─çem.

Umjesto stvaranja humanog svijeta na temelju emancipatorskih potencijala povijesnog razvoja ─Źovje─Źanstva, inzistira se na idealiziranom modelu ┼żivota “starih naroda”. Sve djeluje groteskno: oni koji po ─Źitav dan provode pred kompjuterskim ekranom i koji ne mogu zamisliti ┼żivot bez automobila i mobitela – postaju strastni zagovornici “povratka prirodnom na─Źinu ┼żivota”. ┼áto se ti─Źe idealiziranja na─Źina ┼żivota sjevernoameri─Źkih starosjedioca, on je bio samo jedna od stepenica u povijesnom razvoju dru┼ítva.

Za┼íto se, rukovode─çi se prirodnja─Źkim fundamentalizmom, ne bismo vratili na jo┼í starije ┼żivotne oblike, recimo na one kada ─Źovjek nije znao da pravi luk i strijelu; kada nije znao ukrotiti konja; kada nije znao saditi kukuruz i krumpir i kada nije bio svjestan sebe kao specifi─Źnog (slobodarskog i stvarala─Źkog) bi─ça? Za┼íto se ne bismo vratili pe─çinskom na─Źinu ┼żivota?

“Tehni─Źka inteligencija”, koja je u najve─çoj mjeri li┼íena ljudskosti i koja je svedena na dobro pla─çene i privilegirane fah-idiote, najostra┼í─çeniji je zagovornik “povratka prirodi”. Radi se o na kapitalisti─Źki na─Źin degeneriranja malogra─Ĺanima koji imaju tehnokratski i konformisti─Źki um. Oni nisu u stanju shvatiti emancipatorske mogu─çnosti ovladavanja ─Źovjeka prirodnim mo─çima, a to zna─Źi emancipatorske mogu─çnosti tehnike i time vlastite inovativne (potencijalno stvarala─Źke) djelatnosti. “Tehni─Źka inteligencija” je najautenti─Źniji proizvod kapitalisti─Źke civilizacije i njen odnos prema prirodi proizvod na kapitalisti─Źki na─Źin degeneriranog uma.

Njezini pripadnici ne odnose se prema prirodi kao sve ugro┼żenijoj ┼żivotvornoj cjelini, ve─ç kao prostoru u kome se trebaju “opustiti” i “zaboraviti na probleme”. Mnogi od njih su, ┼żivje─çi u na kapitalisti─Źki na─Źin degeneriranom svijetu, postali mentalno poreme─çene osobe koje nisu u stanju uspostaviti humane odnose s ljudima.

Pri─Źaju o “povratku prirodi”, a zapravo, nastoje “rije┼íiti” svoje psihi─Źke probleme koji su uzrokovani usamljeni─Źkim bezna─Ĺem i slugerajskim polo┼żajem u radnim procesima koji samo doprinose uni┼ítavanju prirode i ─Źovje─Źanstva. Kako kapitalizam sve dramati─Źnije uni┼ítava ─Źovjeka kao ljudsko bi─çe, dolazi do stvaranja sve ekstremnijih “prirodnja─Źkih” pokreta ─Źiji pripadnici se “hrane sun─Źevim zrakama”; “razgovaraju” s insektima, ┼żivotinjama i biljkama; padaju u trans u kojem “uspostavljaju kontakt s kozmi─Źkim silama” i “dru┼że se sa vanzemaljcima”; “reinkarniraju se” u vidu ┼ítakora, svinja, gu┼ítera …

Kao oblik nastojanja da se prevlada aristokratski i stvori novi gra─Ĺanski svijet, europska prosvjetiteljska misao stvorila je ideju “povratka prirodi” i prirodnja─Źki pokret koji je do┼żivio procvat u Francuskoj u drugoj polovici 18. stolje─ça (Helvecijus, Holbah, Rousseau …), a u Njema─Źkoj po─Źetkom 19. stolje─ça (Fajt, Gete, Schiller …). Prirodnja─Źka filozofija bila je jedan od na─Źina borbe za ukidanje dru┼ítva koje se temeljilo na privilegijama i za stvaranje dru┼ítva koje ─çe se temeljiti na (prirodnim) pravima ─Źovjeka i gra─Ĺanina.

Ni Rousseau-ov odnos prema prirodi nema puku “prirodnja─Źku”, ve─ç politi─Źku prirodu. Poziv na “povratak prirodi” bio je, zapravo, na─Źin izgradnje kriti─Źkog stajali┼íta u odnosu prema ancien r├ęgime-u i na─Źin borbe za novi svijet. Za razliku od dana┼ínjeg stanja prirode, u Rousseau-ovo vrijeme priroda je imala nena─Źetu ┼żivotvornu snagu i postojanost: bila je “zdrava” i kao takva konkretna drugost ljudskom svijetu. “Povratak prirodi” nije samo simbolizirao te┼żnju za osloba─Ĺanjem od utega aristokratskog na─Źina ┼żivota i aristokratskih vrijednosnih nazora, ve─ç je pru┼żao realnu mogu─çnost ─Źovjeku da se poistovjeti s nenaru┼íenom ┼żivotvornom snagom prirode i na taj na─Źin se “vrati” svome izvornom prirodnom bi─çu.

Kapitalizam je, u vidu “tehni─Źke civilizacije”, integrirao u svoju egzistencijalnu orbitu prirodu i obesmislio mogu─çnost “povratka prirodi” kao povratku ─Źovjeka svojoj izvornoj prirodnosti. Izlo┼żena sve bespo┼ítednijim udarima kapitalizma priroda “gubi kvalitet druga─Źije stvarnosti” (Marcuse). Postaju─çi globalni i totalitarni poredak destrukcije, kapitalizam je doveo do toga da je ─Źitava priroda postala organski dio na kapitalisti─Źki na─Źin degeneriranog svijeta.

Zrak je zaga─Ĺen; ┼íume su ┼żrtve “kiselih ki┼ía”; radijacija je sve ubita─Źnija; rijeke i izvori vode su zaga─Ĺeni, a oceani i mora postali su deponiji nuklearnog otpada; zemlji┼íte je zatrovano pesticidima i drugim otrovima; nebo paraju zrakoplovi koji ispu┼ítaju plinove i raspr┼íuju otrove; led se ubrzano topi na Arktiku i Antarktiku; ozonski omota─Ź je o┼íte─çen i sun─Źevi zraci su postali zraci smrti; na ogromnim prostorima sjevera iu dubinama Sjevernog mora osloba─Ĺaju se sve ve─çe koli─Źine metana koji truje atmosferu; brojne ┼żivotinjske vrste su uni┼ítene ili su pred uni┼ítenjem … Nema se, vi┼íe, gdje pobje─çi. ┬á ┬á ┬á ┬á ┬á ┬á ┬á ┬á ┬á ┬á ┬á

Kapitalizam uni┼ítava emancipatorski naslje─Ĺe gra─Ĺanskog dru┼ítva i na taj na─Źin, ┼íto ┼íirom otvara vrata za nesmetano djelovanje onih ideologija koje predstavljaju obra─Źun s modernim na─Źinom mi┼íljenja i ─Źovjekom kao emancipiranim dru┼ítvenim i prirodnim bi─çem. Radi se, prije svega, o dalekoisto─Źnim religijama u kojima nema ─Źovjeka kao emancipiranog prirodnog, povijesnog, dru┼ítvenog, politi─Źkog i umnog bi─ça i kod kojih se tzv. “Meditativni aktivizam” svodi na isklju─Źenje ─Źovjeka iz postoje─çeg svijeta. One su dio sve agresivnije eskapisti─Źke industrije koja treba sprije─Źiti da se sve ve─çe nezadovoljstvo ljudi pretvori u politi─Źki pokret koji ─çe ukinuti kapitalizam. Njihov cilj nije samo obra─Źun s kriti─Źkom i vizionarskom svije┼í─çu, ve─ç is mentalnim integritetom ljudi.

One se pojavljuju, kao i druga roba, u reklamnom pakiranju u kojem se inzistira na tjelesnom i mentalnom “zdravlju”. U su┼ítini, one uni┼ítavaju ljude kao dru┼ítvena bi─ça, sakate njihov ─Źulni odnos sa svijetom i usmjeravaju njihovu mentalnu energiju ka odre─Ĺenim “to─Źkama” u organizmu koje povezuju ─Źovjeka sa “kozmosom” i koji postaju svojevrsni mentalni fiksatori. “Prosvjetljenje” koje ─Źovjek do┼żivljava tijekom meditativne seanse zapravo je li┼íavanje ─Źovjeka slobodarske i povijesne samosvijesti i time mogu─çnosti da ima kriti─Źki odnos prema procesu mentalne manipulacije. Radi se o svojevrsnoj hipnoti─Źkoj seansi s kojom se uklanja razum i ─Źovjek pretvara u ┼żrtvu svoje podsvijesti.

globalna vlada vladari svijeta

U dalekoisto─Źnoj tjelesnoj kulturi, koja se temelji na uranjanju u prirodne procese koji dobivaju mistificiranua kozmi─Źku dimenziju, ─Źovjek se odnosi prema tijelu “iznutra” putem meditativnog aktivizma, pri ─Źemu se te┼żi isklju─Źenju ─Źula i usmjeravanju mentalne energije na ┼żivce i mi┼íi─çe koji uvjetuju funkcioniranje vitalnih organa. Radi se o svojevrsnoj auto-hipnoti─Źkoj aktivnosti koja prije svega podrazumijeva uspostavljanje odre─Ĺenog ritma disanja, a time i rada srca.

Ona uklju─Źuje i odgovaraju─çe (za meditaciju pogodno) okru┼żenje, kao i meditativnu ma┼ítu koja stvara takve slike koje stimuliraju─çe djeluju na smirivanje ─Źula i pove─çavaju meditativnu koncentraciju. Najva┼żniji uvjet za uspje┼ínu meditaciju je blokiranje nagona i isklju─Źenje iz postoje─çeg svijeta, ┼íto prije svega zna─Źi sprje─Źavanje ─Źula da reagiraju na dojmove koji dolaze iz ┼żivotnog okru┼żenja. Nije slu─Źajno ┼íto pobornici meditacije nisu ljudi koji te┼że razvoju me─Ĺuljudskih odnosa i promjeni vladaju─çeg poretka, ve─ç oni koji te┼że usamljivanje i bijegu iz postoje─çeg svijeta. Glavni razlog ┼íto vladaju─çe kapitalisti─Źke oligarhije na Zapadu imaju blagonakloni odnos prema sve brojnijim sektama koje propagiraju meditaciju je to, ┼íto one sakate ─Źovjeka kao dru┼ítveno, a time kao politi─Źko i slobodarsko bi─çe.

Zbog ─Źega tehni─Źka inteligencija, koja inzistira na “po┼ítovanju ─Źinjenica” i na “znanstvenom umu”, prihva─ça dalekoisto─Źni mistiku koja se pojavljuje u obliku (─Źesto nepismenih) gurua koje nude takve oblike eskapizma koji se svode na najgore oblike mentalne manipulacije? Zbog toga ┼íto nema emancipiranu povijesnu samosvijest i samim tim je li┼íena humanisti─Źke svijesti koje pru┼ża mogu─çnost za smisleni ┼żivot. Sklonost ka mistici druga je strana tehnokratskog uma. Tehnizacija uma najgori je na─Źin obezumljenja ─Źovjeka.

Na primjeru tehni─Źke inteligencije mo┼że vidjeti kako kapitalizam li┼íava ─Źovjeka ljudskosti i na taj na─Źin ga prepu┼íta djelovanju najprimitivnijih ideologija koje ga odvla─Źe u totalno ni┼ítavilo. Bez emancipirane povijesne samosvijesti i bez mogu─çnosti da se realizira kao autenti─Źno dru┼ítvenog bi─çe ─Źovjek je sklon da smisao ┼żivota tra┼żi u sferi mistike i da padne u zamku okultizma. ┼áto se ti─Źe sotonisti─Źkih sekti, one se zasnivaju na personaliziranju zla koje stvara kapitalizam sa ─Źime se stje─Źe osje─çanje bliskosti sa silom koja odre─Ĺuje sudbinu ljudi. Ki─çenje mladih zastra┼íuju─çim likovima “sotone” zna─Źi biti pod za┼ítitnim znakom mo─çi koja vlada u kapitalisti─Źkom svijetu.

Odakle proizlazi samopouzdanje i agresivnost “tehni─Źke inteligencije”? Otuda ┼íto su oni najva┼żnije sredstvo s kojim kapitalisti osiguravaju “progres”. To je ono ┼íto im pribavlja privilegirani dru┼ítveni status i pru┼ża mogu─çnost da neka┼żnjeno uni┼ítavaju prirodu i ─Źovje─Źanstvo. Najgori zlo─Źinci postaju “po┼ítovani gra─Ĺani” ukoliko su u stanju stvoriti tehni─Źka sredstva s kojima ─çe kapitalisti osigurati ekspanziju i profit. Tipi─Źan primjer je nacisti─Źki zlo─Źinac Verner von Braun.

Umjesto da je obje┼íen u N├╝rnbergu, on je, kao vo─Ĺa tima nacisti─Źkih znanstvenika-monstruma iz Panamindea, koji su napravili rakete (V1 i V2) sa kojima su razoreni velike dijelovi Londona i pobijene desetine tisu─ça gra─Ĺana, odigrao klju─Źnu ulogu u razvoju poslijeratne ameri─Źke raketne (vojne) industrije. Danas preko 85% ameri─Źkih znanstvenika radi na stvaranju tehni─Źkih i biolo┼íkih sredstava za masovno uni┼ítenje, kao i na stvaranju sustava s kojima mo┼że biti uspostavljena totalitarna vlast nad gra─Ĺanima. Po humanisti─Źkim kriterijima, oni su d┼żelati ─Źovje─Źanstva; po kriterijima kapitalisti─Źke oligarhije, oni su “heroji slobodnog svijeta”.

┼áto se ti─Źe Green-peace pokreta, on se zasniva na jednoj od najpogubnijih iluzija koje stvara kapitalisti─Źka propagandna ma┼íinerija: da je u okviru kapitalizma mogu─çe na tehni─Źki na─Źin i tehni─Źkim sredstvima obra─Źunati se sa sve pogubnijim posledicima kapitalisti─Źkog “progresa”. Umjesto borbe za iskorjenjivanje uzroka koji dovode do uni┼ítenje ┼żivota, inzistira se na borbi sa posljedicama kapitalisti─Źkog razvoja. Radi se o “usavr┼íavanju” kapitalizma ─Źime se samo daje podr┼íka razvoju procesa koji uni┼ítavaju ┼żivot na Zemlji.

To je su┼ítina “me─Ĺunarodnih ekolo┼íkih konferencija”. Istovremeno, davanje prvorazrednog zna─Źaja borbi protiv posljedica kapitalisti─Źkog razvoja postaje na─Źin obezvre─Ĺivanja borbe protiv uzroka koji dovode do uni┼ítenja ┼żivota. Zapravo, borba protiv posljedica sve pogubnijih klimatskih promjena mo┼że biti djelotvorna jedino ukoliko je istovremeno borba protiv kapitalizma. U tom smislu, ona treba postati poziv ljudima da ukinu proizvodnju koja se zasniva na profitu i uspostaviti proizvodnju koja ne uni┼ítava prirodu i koja je usmjerena na zadovoljavanje istinskih ljudskih potreba.

Kapitalisti putem tehnike ubla┼żavaju neposredno djelovanje promjena u prirodi na ─Źovjeka i od toga stvaraju sve ve─çi izvor profita. Ekolo┼íka kriza ugro┼żava opstanak ─Źovje─Źanstva, ali je “kontrolirana” razvojem tehnike s kojom se ubla┼żavaju posljedice djelovanja klimatskih promjena i to na selektivan na─Źin. Tehnika je, i na taj na─Źin, postala prvorazredno politi─Źko oru─Ĺe s kojim kapitalisti manipuliraju ┼żivotnim uvjetima ljudi i na taj na─Źin postaju gospodari ┼żivota i smrti. U kona─Źnom, ne radi se o nastojanju da se stvori novi, ve─ç paralelni svijet koji ─çe biti pribjegli┼íte na kapitalisti─Źki na─Źin degeneriranom ─Źovjeku.

Kapitalizam uni┼ítava ┼żivi svijet tako ┼íto proizvodi tehni─Źki surogat svijeta – kapitalisti─Źke katakombe. Stvaranje mita o “svemo─çi znanosti i tehnike”; o “kozmi─Źkoj budu─çnosti ─Źovje─Źanstva”; o “─Źovjeku-kiborgu”; tehnokratski zasnovana ideja ─Źovekobivstva; olimpijska maksima citius, fortius, altius i olimpijsko ra─Źunanje vremena koje ima mitolo┼íki karakter … – sve su to na─Źini na koji se uni┼ítava kriti─Źka misao koja ukazuje na destruktivnu prirodu kapitalizma i vizionarska svijest koja otvara prostore budu─çnosti. ┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á

Jedna od potencijalno najpogubnijih la┼żi, koja pod utjecajem sve dublje egzistencijalne krize koju stvara kapitalizam u glavama (malo) gra─Ĺana na Zapadu sve vi┼íe dobiva dimenziju “istine”, je da je “prenapu─Źenost Zemlje” glavni uzrok propadanja prirode i time najve─ça opasnost za opstanak ─Źovje─Źanstva . Prije svega, milijardu ljudi koji ┼żive u Sjevernoj Americi, Zapadnoj Europi i Japanu potro┼íi (uni┼íti) onoliko energije, hrane i vode koliko bi potro┼íilo 500 milijardi ljudi u nerazvijenim zemljama svijeta s dana┼ínjim potro┼ía─Źkim standardom.

Drugo, u najrazvijenijim kapitalisti─Źkim zemljama Zapada godi┼ínje bude ba─Źeno vi┼íe od milijardu tona hrane (tre─çina od ukupne svjetske proizvodnje), prije svega zato da bi se odr┼żale cijene na tr┼żi┼ítu. Sa tom hranom, kada bi se racionalno tro┼íila, moglo bi se prehraniti ─Źitavo ─Źovje─Źanstvo. Tre─çe, oceani i mora mogli bi postati izvor kvalitetne hrane za desetine milijardi ljudi.

─îetvrto, ekonomski razvoj stvara uvjete za op─çe-dru┼ítveni razvoj, ┼íto zna─Źi za emancipaciju ┼żena i za planiranje obitelji. Ukoliko bi se ostvario gospodarski i sveukupni dru┼ítveni razvoj u zemljama s najve─çim natalitetom, ─Źovje─Źanstvo bi se tijekom sljede─çih desetlje─ça stabiliziralo na broju ljudi koji bi mogli skladno ┼żivjeti u jedinstvu s prirodom. Ovdje treba re─çi i to, da kapitalizam dovodi do propadanja reproduktivne sposobnosti ljudi koji ┼żive u najrazvijenijim kapitalisti─Źkim dr┼żavama.

Djeluje suludo da se oni koji “prenaseljenost planete” progla┼íavaju za “najve─çu opasnost za opstanak ─Źovje─Źanstva” u svojim zemljama su─Źeljavaju sa sve pogubnije “bijelom kugom”! Sve dramati─Źnije biolo┼íko propadanje naroda u najrazvijenijim kapitalisti─Źkim zemljama dovodi do toga, da ideja o uni┼ítenju milijardi “prekobrojnih” dobiva, pogotovu me─Ĺu pripadnicima “srednje klase “, sve ┼íiru potporu. Stvara se atmosfera egzistencijalne panike, sli─Źna atmosferi koja je, na temelju velike ekonomske krize kapitalizma iz 1929, stvorena u nacisti─Źkoj Njema─Źkoj – koja je dovela do toga da je ideja o uni┼ítenju ┼Żidova, Slavena i Roma i osvajanju “┼żivotnog prostora” (Lebensraum) na Istoku bila s odu┼íevljenjem prihva─çena od velike ve─çine Nijemaca.

Sve je izglednija mogu─çnost da vladaju─çi kapitalisti─Źki klanovi na Zapadu, uz potporu gra─Ĺanske klase i mladih koje su kapitalisti uspjeli (izme─Ĺu ostalog i putem sporta) pretvoriti u fa┼íisti─Źke horde i koriste─çi najubita─Źnija tehni─Źka i biolo┼íka sredstva, krenu u genocidni pohod protiv “prekobrojnih”. Uistinu, nije uni┼ítenje milijardi “prekobrojnih”, ve─ç je uni┼ítenje kapitalizma osnovni preduvjet za opstanak ─Źovje─Źanstva i ┼żivota na Zemlji.

Galama oko “ekolo┼íkog propadanja planete” koju di┼żu politi─Źki lideri najrazvijenijih kapitalisti─Źkih dr┼żava nije izraz istinske te┼żnje da se sprije─Źi uni┼ítenje ┼żivota na Zemlji, ve─ç je izraz nastojanja da se sprije─Źi da ekolo┼íko propadanje svijeta postane politi─Źka platforma potla─Źenih koja ─çe ih ujediniti i dovesti do radikaliziranja borbe protiv kapitalizma. Istovremeno, kapitalisti─Źki centri mo─çi nastoje iskoristiti ekolo┼íko propadanje planete, koje je uvjetovano njihovom ekocidnom praksom, da otmu teritorije koje nisu pod njihovom neposrednom kontrolom i uspostaviti kolonijalnu dominaciju nad ─Źitavim kontinentima.

┼áto se ti─Źe “ekolo┼íkog in┼żenjeringa”, on u prvom redu slu┼żi zato, da se stvori iluzija da kapitalizam mo┼że, putem znanosti i tehnike, da sanira pogubne posljedice koje stvara. Kori┼ítenje znanosti i tehnike za “popravak” eko-sustava, na temelju razvoja kapitalizma, samo ─çe dovesti do jo┼í pogubnijih klimatskih promjena. ─îovjek ne mo┼że (i ne treba) upravljati ekolo┼íkim sustavom, ali mo┼że iskorijeniti uzroke njegovog propadanja.
 
(vestinet.rs/uredio:nsp)

Filed under: Novi Svjetski Poredak · Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,