Articles Comments

Novi Svjetski Poredak » MEDIJI » KATOLI─îKA CRKVA U HRVATSKOJ misli da ┼żena nema pravo glasovati, jer mu┼íkarac umjesto nje odlu─Źuje za koga ─çe se u odre─Ĺenoj ku─çi glasovati

KATOLI─îKA CRKVA U HRVATSKOJ misli da ┼żena nema pravo glasovati, jer mu┼íkarac umjesto nje odlu─Źuje za koga ─çe se u odre─Ĺenoj ku─çi glasovati

katili─Źka-crkvaIspad dr. Ragu┼ża jo┼í je jedan primjer da uistinu imamo katoli─Źke talibane

ÔÇť┼Żena je drugotna, a mu┼íkarac prvotanÔÇŁ najgora je od niza skandaloznih tvrdnji u tekstu o poslu┼ínosti, ┼íto ga je dr. Ivica Ragu┼ż, professor fudamentalne teologije, objavio u aktualnom broju Glasa Koncila.

Jer, Ragu┼ż iz te teze, koja je, po njemu, nesporno to─Źna jer tako ka┼że Biblija, proizvodi i sve svoje ostale mizogine tvrdnje: ÔÇŁkao drugotnaÔÇŁ, ┼żena je glavni krivac za grijeh, kao ÔÇťdrugotnaÔÇŁ, ┼żena pati od Martina sindroma (aktivisti─Źka ┼żena bez poslu┼ínosti) ili od Magdalenina sindroma (lijena ┼żena ugode i u┼żitka), i kao drugotna, a to je ono najva┼żnije, ┼żena mora biti poslu┼ína.

Obja┼ínjavaju─çi kome ┼żena mora biti poslu┼ína, dr. Ragu┼ż izlazi iz teolo┼íkih okvira, pa navodi da ┼żena ÔÇťmora biti poslu┼ína Isusu Kristu , Crkvi i mu┼íkarcu.ÔÇŁ

Dugostoljetna politi─Źka i dru┼ítvena represija

Tvrdnja kako ┼żena mora prihvatiti da bude poslu┼ína mu┼íkarcu prvorazredna je politi─Źka i dru┼ítvena izjava, koja, govore─çi o Zapadu, dolazi iz devetnaestog ili ranog dvadesetog stolje─ça. Naime, iz te izjave mogu proiza─çi barem dvije bitne, relativno recentne politi─Źke ─Źinjenice.

Prvo, ┼żena nema pravo glasovati, jer mu┼íkarac umjesto nje odlu─Źuje za koga ─çe se u odre─Ĺenoj ku─çi glasovati (naime, ako ┼żena glasuje za drugu stranku, nego njen mu┼ż, ona o─Źigledno pokazuje neposlu┼ínost). I drugo, ┼żena nema pravo na samostalan izbor karijere, nakon ┼íto stupi u brak.

Ba┼í na toj tvrdnji, o ┼żeninoj ÔÇťdrugotnostiÔÇŁ, zasnovana je dugostoljetna zapadna politi─Źka i dru┼ítvena represija nad ┼żenama: podsjetimo da su na Zapadu ┼żene dobile pravo glasa tek prije stotinjak godina, a u ┼ávicarskoj prije samo 45 godina.

Poslovna karijera, dogovoreni brak i pravo na školu

Podsjetimo da su ┼żene s poslovnom karijerom postale masovnija pojava tek kasnih ┼íezdesetih i sedamdesetih godina pro┼ílog stolje─ça. Iz tvrdnje o drugotnosti ┼żene mogu se, nadalje, izvu─çi i jednako fundamentalne konzekvence za ┼żenin privatni ┼żivot.

Ako ┼żena mora biti poslu┼ína mu┼íkarcu, recimo svom ocu, ona mora pristati na dogovoreni brak, ┼íto je tako─Ĺer, vi┼íemilenijska praksa na ve─çem dijelu Zapada, koja je prekinuta tek u relativno modernim vremenima.

Ako ┼żena mora biti poslu┼ína, ona ne mo┼że birati koliko ─çe djece imati i kad ─çe ra─Ĺati. Isto tako, ako je ┼żena drugotna, i mora biti poslu┼ína mu┼íkarcu, ona nema automatsko pravo na obrazovanje, nego to pravo stje─Źe jedino ako joj ga mu┼íkarac (otac, mu┼ż) posebno odobri.


Spora promjena paradigme ┼żene kao drugotne osobe

E sada, naravno da je povijest monoteisti─Źkih religija (i ne samo monoteisti─Źkih: u gr─Źkoj demokraciji ┼żene nisu imale pravo glasa), ujedno i povijest opravdavanja potla─Źenog polo┼żaja ┼żene u dru┼ítvu. I kr┼í─çanstvo i Islam duboko su mizogine relgije, jer su tisu─çama godina tvrdile da je ┼żena drugotna pa da zato mora slu┼íati mu┼íkarca.

One su tako, zapravo, opravdavale brutalne dominaciju mu┼íkaraca u skoro svim dru┼ítvima u kojima su djelovale; one su, kroz religijski utemeljenu represiju na ┼żenama, branile stanje onda┼ínjih dru┼ítvenih poredaka. Kr┼í─çanstvu je trebalo skoro 1800 godina da po─Źne mijenjati paradigmu ┼żene kao drugotne osobe, koja mora slu┼íati mu┼íkarca.

Islam s promjenom te paradigme jo┼í nije ni po─Źeo, a u ekstremnim slu─Źajevima, poput talibana koji su djevoj─Źicama zabranjivali ─Źak i odlazak u ┼íkolu, ili poput zakona u Saudijskoj Arabiji, zaista mo┼żemo govoriti o najnevjerojatnijim oblicima represije.

Predmoderni katoli─Źki talibani u Hrvatskoj

Koji, bazi─Źno, proizlaze iz tvrdnje da je ┼żena drugotno bi─çe. Fascinantno je da jedan prominentni, izvrsno obrazovani katoli─Źki teolog, koji je u Rimu doktorirao na Kantu, danas ponavlja tezu o drugotnosti ┼żene, te o nu┼żnosti ┼żenske poslu┼ínosti mu┼íkarcu.

Takva Ragu┼żova uvjerenja samo potvr─Ĺuju koliko su katoli─Źki talibani nazo─Źni u hrvatskom crkvenom ┼żivotu, ┼íto, opet, hrvatsku Katoli─Źku crkvu ─Źini nu┼żno predmodernom, i potpuno nesposobnom za prilagodbu suvremenoj hrvatskoj zajednici, i njenim politi─Źkim i dru┼ítvenim potrebama.

Problem je, me─Ĺutim, jo┼í ne┼íto ┼íiri.

Katoli─Źki fundamentalizam dr. Ivice Ragu┼ża perfektno koincidira i komunicira s ideolo┼íkim, antikomunisti─Źko-nacionalisti─Źkim fudnamentalizmom ve─çeg dijela hrvatske desnice, ─Źiji su intelektualci u svjetonazorskim pitanjima uglavnom podjednako predmoderni kao i dr. Ragu┼ż u svom vi─Ĺenju uloge ┼żena u dru┼ítvu.

Intelektualna impotencija hrvatske desnice

Stoga nije neobi─Źno da u Hrvatskoj, sve do danas, ne postoji niti jedan moderni desni politi─Źki program, niti jedan moderni desni svjetonazorski manifest, pa tako ni jedna moderna, ideolo┼íki ─Źvrsto utemeljena desna stranka, koja bi mogla sastaviti katalog svojih glavnih vrijednosti, a da u njemu antikomunizam i nacionalizam ne zauzimaju dva prva mjesta.

Tekst dr. Ragu┼ża o poslu┼ínosti ┼żena nije samo neugodni crkveni eksces, nego drasti─Źno neukusni simptom dugogodi┼ínje intelektualne impotencije hrvatske desnice, koja od smrti dr. Franje Tu─Ĺmana nije uspjela prona─çi ba┼í ni jednog ideologa vrijednog ┼íire pozornosti.
 
(telegram.hr)

Filed under: MEDIJI · Tags: , , , , , , , , ,