Articles Comments

Novi Svjetski Poredak » TEORIJE ZAVJERE » EKSKLUZIVNO OTKRIVENO: Majka Tereza nije bila nikakva svetica, ve─ç zlostavlja─Źica

EKSKLUZIVNO OTKRIVENO: Majka Tereza nije bila nikakva svetica, ve─ç zlostavlja─Źica

majka-terezaOna je bila vrlo uspje┼ína evan─Ĺelistica, ali postoji i strana o kojoj se rijetko pri─Źa

Vi┼íestruko kori┼ítenje injekcija, slabo obrazovano osoblje i lijekovi s isteklim rokom trajanja… Neke su od stvari koje opisuje Hemley Gonzales, a koje se rijetko povezuju sa zdravstvom. Pa ipak, on tvrdi da se s njima susreo volontiraju─çi kod Misionarki ljubavi, organizacije koju je osnovala Majka Tereza, a koje bacaju druga─Źije svjetlo na reputaciju koju je stekla ova ─Źasna sestra albanskog podrijetla, pi┼íe poznati portal Salon.com.

Dodu┼íe, njegova pri─Źa nije jedinstvena, jer je jo┼í jedna volonterka u ─Źasopisu New Internationalist opisala svoje iskustvo rada u sjedi┼ítu misinarki u Kalkuti, te je zaklju─Źila da bi organizacija “kona─Źno trebala biti progla┼íena odgovornom za zlostavljanje i zapostavljanje koje je ─Źinila”.

Sli─Źne rije─Źi pojavile su se i u britanskom dokumentarcu iz 1994. godine koji pri─Źa pri─Źu o┬á15-godi┼ínjem pacijentu koji je do┼íao kod misionarki s “relativno jednostavnim┬á┼żaljenjem na bubrege”, da bi mu se stanje po─Źelo jako pogor┼íavati nakon ┼íto su ga odbili prebaciti u lokalnu bolnicu gdje bi se mogao podvrgnuti operaciji.

Kritike na ra─Źun Majke Tereze i njezine misije do┼íle su i od strane zdravstvene profesije. Dr. Robin Fox opisao je ustanove misionarki kao opasno mjesto jo┼í 1994. godine, jer je ondje susreo mladi─ça oboljelog od malarije kojeg su lije─Źili samo neu─Źinkovitim antibioticima i paracetamolom. “Uz zanemarivanje dijagnoze, pristup Majke Tereze vezan je i uz nedostatak analgezije.”

Danas Gonzales provodi online kampanju nazvanu “Zaustavimo Misionarke ljubavi”, te se nada da ─çe uspjeti obrazovati donatore koji “ne znaju ┼íto se doga─Ĺa”,┬áo tome kako se njihove donacije tro┼íe na ne┼íto ┼íto on smatra “sustavnim kr┼íenjem ljudskih prava”.

Aroup Chatterjee dijeli njegovo mi┼íljenje. On je ro─Ĺen u Kalkuti i danas je lije─Źnik u Velikoj Britaniji, a napisao je i knjigu o ostav┼ítini Majke Tereze u kojoj je detaljno opisao kako su njezinim pacijentima zabranjivani posjeti i lijekovi protiv bolova, te su ih prisiljavali da obriju glave.

“Kad bi ljudi znali kakva je ona ustvari bila, mislili bi da je odvratna”, ka┼że Chatterjee, koji je o─Źito frustriran kako┬ámediji prate vijesti da bi ona u rujnu ove godine trebala biti progla┼íena svetom.

Je li Zapad spreman otvoriti o─Źi?┬á

Ove tvrdnje su u potpunoj suprotnosti sa slikom koju o misionarki ima Zapad. Majka Tereza je dobitnica Nobelove nagrade za mir, kao i brojnih drugih priznanja, te je te┼íko ovakve optu┼żbe do─Źekati ikako druga─Źije nego s nevjericom.┬á

S obzirom da je tijekom godina primila stotine milijuna dolara u donacijama, ne postoji nikakvo opravdanje za slabu zdravstvenu skrb kakvu nekolicina opisuje, osim da je bila rije─Ź o nepromi┼íljenom ili zlonamjernom pona┼íanju. No, ─Źini se da red Majke Tereze navedene primjere uop─çe ne smatra svojim neuspjesima.

1997. godine, sama ja budu─ça svetica izjavila da “svijetu puno vi┼íe poma┼żu patnje siroma┼ínih ljudi”, opisuju─çi kako je “predivno ┼íto siroma┼íni dijele svoje patnje s mukom Kristovom”.

Za Majku Terezu, siroma┼ítvo i bolest su dakle bili darovi koji su im omogu─çavali da se pove┼żu s Bogom, a njezina misija nije bila toliko da im ona umanji bol koliko da osigura da se ono odvija pod okriljem vjerskih uvjerenja. Drugim rije─Źima, ona je i sama priznala da je motivira njezina ┼żelja da ispuni vlastita vjerska uvjerenja, a ne altruisti─Źka zabrinutost za siromahe svijeta.

“Uvijek postoji opasnost da ─çemo postati tek socijalni radnici… na┼í posao je odraz na┼íe ljubavi prema Kristu”, izjavila je jo┼í 1969. godine.

Znaju─çi sve ovo, mnogi ─çe se upitati kako je ona postala jedna od najve─çih junakinja 20. stolje─ça? Jer mjera u kojoj se Majka Tereza smatra humanitarkom predstavlja i pobjedu katoli─Źke crkve, koja je koordinirala kampanjom visokog profila kako bi je “katapultirala” prema statusu svetice. No, istodobno, nije nimalo ─Źudno ┼íto je postala toliko popularna na Zapadu.

Naime, ona predstavlja bajkovitu pri─Źu o ─Źasnoj sestri iz Europe koja odlazi pomo─çi siroma┼ínima diljem svijeta. Na taj na─Źin ljudi kao da se rje┼íavaju svojeg unutra┼ínjeg osje─çaja krivice ┼íto ne ─Źine vi┼íe, nego su tek bogata┼íi koji eventualno jednom tjedno odlaze u crkvu. Znaju─çi da postoji netko kao Majka Tereza i poma┼żu─çi njezinom radu, oni svoju religiju do┼żivljavaju kao ne┼íto ┼íto posti┼że vi┼íe dobro, tj. poma┼że onima kojima je pomo─ç najpotrebnija.

Majka Tereza je imala fatalisti─Źki stav prema siroma┼ítvu, dok je istodobno inzistirala na tome da ostane apoliti─Źna – ─Źime je definirala svoju nezainteresiranost za suo─Źavanje s uzrocima siroma┼ítva. A na taj na─Źin je bila i savr┼íena predstavnica Zapada i njezin uzor, kojoj nitko nije mogao osporiti njezin status quo.┬á

Ona je u─Źinila da se zapad osje─ça dobro, jer je “jedna od nas, koja ponovno spa┼íava Tre─çi svijet”. A iako bi je trebalo pamtiti kao uspje┼ínu evan─Ĺelisticu, prozivati je prvakinjom altruzima, zdravstva ili humanitarnog rada zna─Źilo bi iz temelja krivo shvatiti njezinu misiju, pi┼íe Salon.
 
(express.hr/uredio:NSP)

Filed under: TEORIJE ZAVJERE · Tags: , , , , , , , , ,